صبا سحر، کارگردان زن افغان به بیمارستان منتقل شد

روز گذشته در کابل به صبا سحر کارگردان افغان تیراندازی شد و او به بیمارستان منتقل شد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، روز گذشته صبا سحر به همراه چند تن از همراهانش - از جمله محافظان وی - در اتومبیل بود که با حمله سه فرد مسلح مواجه شد.

همسر سحر، امال زکی در گفت‌وگو با بی بی سی ورلد ضمن تأیید این مسئله، اظهار کرد: سحر در حال رفتن به محل کار خود بود. تنها پنج دقیقه پس از اینکه همسر من خانه را ترک کرد، صدای تیراندازی شنیدم. تنها پس از چند ثانیه وی با من تماس گرفت و خبر از برخورد تیر به شکمش داد.

وی ادامه داد: وقتی سر صحنه رسیدم، همه افراد حاضر در ماشین زخمی شده بودند. آمبولانس و عوامل امدادی به سرعت به محل حادثه رسیده و کمک‌های امدادی اولیه را به وی رساندند.

زکی همینطور با تأیید موفقیت آمیز بودن عمل جراحی صبا سحر، اعلام کرد که این مسئله را به پلیس محلی اطلاع داده و تحقیقات پیرامون آن آغاز شده است.

گفتنی است که صبا سحر یکی از مطرح‌ترین بازیگران افغانستان است و به عنوان اولین فیلمساز زن این کشور شناخته می‌شود. فرمانده امان‌الله، قانون و عبور از رنگین کمان از جمله کارهای مشهور سحر بود و آخرین پروژه او نیز کارخانه آرزوی کابل نام داشت که در مورد حقوق زنان و مسائل مربوط به آن در افغانستان بود. وی مدتی است که در پلیس افغانستان نیز فعالیت دارد و هم‌اکنون به عنوان معاون پلیس این کشور در زمینه حقوق بشر و برابری جنستی فعالیت دارد.

این اقدام تنها چند روز پس از انفجارهای اخیر در افغانستان اتفاق می‌افتد که این مسئله باعث نگرانی مراجع بین‌المللی از جمله سازمان عفو بین‌الملل شده است.

کد خبر 441042

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.