رویدادهای پرجمعیت بیرمنگام تا اطلاع ثانوی تعطیل شد

با تصویب شورای شهر بیرمنگام انگلیس، رویدادهای پر جمعیت همانند برگزاری جشن عروسی‌های بزرگ تا اطلاع ثانوی تعطیل شد و اجازه بستن مکان‌های عمومی مانند پارک‌ها و شهربازی‌ها نیز صادر شده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شورای شهر بیرمنگام در راستای کنترل شیوع ویروس کرونا در این شهر تصمیم گرفت که با رستوران‌ها و کافه‌هایی که قوانین مربوط به فاصله گذاری اجتماعی و اصول بهداشتی را رعایت نمی‌کنند برخورد شدید داشته باشد.

طبق این قانون و به منظور کاهش تعداد مبتلایان به بیماری کرونا در این شهر، هر واحدی که خلاف قوانین عمل کند ابتدا با تذکر کتبی و سپس در صورت ادامه کار با تعطیلی روبرو خواهد شد.

این شورا همین‌طور برگزاری رویدادهای پر جمعیت همانند عروسی‌های بزرگ را تا اطلاع ثانوی تعطیل کرده و اجازه بستن مکان‌های عمومی همانند پارک‌ها و شهربازی‌ها را صادر کرده است. به دلیل آمار نسبتاً زیاد ابتلا به کرونا در بیرمنگام این اقدامات شده و تا جایی ادامه داشته که وزارت بهداشت کشور انگلیس این شهر را در لیست شهرهای پر خطر قرار داده است.

بیرمنگام در هفته قبل ۲۷۲ مورد مبتلا به کرونا داشته که از نظر تعدادی نسبت به هفته‌های گذشته عدد کمتری است. با این حال خطر بزرگ شیوع کرونا در بیرمنگام مربوط به بالا بودن آمار متوسط این شهر نسبت به انگلیس است زیرا براساس آمار جدید در بیرمنگام از هر ۱۰۰ هزار نفر ۲۴ نفر به کرونا مبتلا می‌شوند که آماری تقریباً دو برابری نسبت به کل کشور انگلیس است.

براساس گزارش بی. بی. سی، ایان وارد، رئیس شورای شهر بیرمنگام در این باره گفت: با اینکه آمار ما در این چند هفته کاهشی بوده، نمی‌توانیم خوشحال باشیم. باید رعایت تمامی پروتکل‌ها و دستورها را ادامه دهیم تا دوستان، آشنایان و عزیزان ما از خطر دور بمانند.

کد خبر 441036

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.