ادارات آبادان ۲ هزار میلیارد ریال به شهرداری بدهکارند

شهردار آبادان میزان بدهی ادارات، نهادها و سازمان‌ها به این شهرداری بابت عوارض را دو هزار میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: گام اول شهرداری آبادان برای وصول مطالبات قانونی خود مذاکره با این نهادهاست.

به گزارش ایمنا، محمودرضا شیرازی اظهار کرد: برخی سازمان‌ها و نهادها در آبادان با وجود بهره‌مندی از خدمات شهری از پرداخت عوارض سالیانه شهرداری سرباز می‌زنند که این روند در تأخیر پیش آمده در پرداخت حقوق و مطالبات کارکنان این شهرداری تأثیرگذار است.

وی افزود: پرداخت عوارض از سوی ادارات، نهادها و نیز مردم در شتاب بخشی روند توسعه شهری و ارائه خدمات مطلوب به شهروندان تأثیرگذار است.

شهردار آبادان معوقات پرسنل و کارگران این شهرداری را ۲۴۰ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: این بدهی از آذرماه سال ۹۷ در مناطق سه گانه و سازمان‌های وابسته به شهرداری آبادان شامل اضافه کاری‌ها، تعطیل کاری‌ها و شب کاری‌ها انباشته شده، تأخیر در پرداخت حقوق کارگران این شهرداری به دو ماه رسیده و تلاش مجموعه شهرداری تأمین اعتبار لازم برای پرداخت به موقع حقوق و مطالبات کارگران است.

شیرازی تصریح کرد: متأسفانه از فروردین امسال بر اساس قانون بودجه سال جاری ۳۵ درصد از اعتبارات آلایندگی کسر شد و به صندوق ملی محیط زیست اختصاص یافت در سال‌های قبل نیز ۴۰ درصد از عوارض آلایندگی شهرداری آبادان به شهر مجاور اختصاص یافت.

وی میزان پرداختی حقوق پرسنل شهرداری آبادان در یک ماه را ۱۱۰ میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: اگر این ۳۵ درصد حق آلایندگی به آبادان بازگردد بسیاری از مشکلات شهرداری آبادان برطرف خواهد شد و در پرداخت حقوق پرسنل این شهرداری با مشکل جدی مواجه نخواهیم شد.

منبع: ایرنا

کد خبر 441034

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.