برنامه‌ریزی برای شفاف‌سازی در پیش‌فروش فوق‌العاده خودرو

معاون امور صنایع وزارت در جریان برگزاری کمیته خودرو از برنامه ریزی برای شفاف سازی در روند برنامه‌های آتی پیش فروش وفروش فوق العاده خودرو توسط دو خودروسازبزرگ کشورمان خبرداد.

به گزارش ایمنا، مهدی صادقی نیارکی در کمیته تخصصی خودرو که با حضور معاونان وزارت صمت، دستگاه نظارتی، خودروسازان و تشکل تخصصی برگزار شد، با تشریح مهمترین تصمیمات این کمیته برای ساماندهی وضعیت صنعت خودرو، خواستار ارائه گزارشی از سوی خودروسازان در راستای اجرای مصوبات ستاد اقتصادی سران سه قوه شد. در این نشست گزارشی از روند واگذاری سهام، اموال و املاک مازاد شرکت‌های خودروساز ارائه شد و درخواست ارائه مجوز فروش فوق العاده، پیش فروش و مشارکت در تولید شرکت‌های ایران خودرو و سایپا مورد بررسی قرار گرفت.‌

وی افزود: واگذاری دارایی‌های غیر مولد خودروسازان ازجمله این مصوبات بود و خودروسازان با ارائه گزارشی از نحوه تحقق این مصوبات به تشریح وضعیت تولید و میزان کاهش تعهدات خودروهای معوق پرداختند.

معاون امور صنایع وزارت صمت، روند تجاری سازی و تولید خودرو را مناسب ارزیابی کرد و افزود: تاکنون حدود ۳۶۵ هزار دستگاه خودرو تولید شده است که بخش عمده‌ای از این تولیدات در قالب کاهش تعهدات در اختیار مشتریان قرار گرفته است.

صادقی نیارکی از افزایش ۲۲ درصدی تولید خودرو تا ابتدای شهریور خبر داد و گفت: در این بازه زمانی روند تحویل خودروهای معوق افزایشی بوده و تاکنون ۲۱۱ هزار و ۵۲۰ خودروی معوق تحویل مشتریان شده است.

لازم به ذکر است در این نشست، عملکرد شرکت‌های خودروساز در طرح‌های فروش و پیش فروش در مرحله اول و دوم مورد بررسی قرار گرفت و تصمیماتی برای طرح‌های آتی فروش و پیش فروش خودرو اتخاذ شد.

کد خبر 441021

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.