۵ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۷
خیابان‌های تابستانی مونیخ

کاهش ترافیک خودرویی در مونیخ به‌دنبال گسترش ویروس کرونا مقامات شهری را بر آن داشته است تا با اعمال محدودیت‌های تردد خودرو در 14 خیابان اصلی شهر از آن‌ها به‌عنوان فضاهای عمومی تابستانی بهره ببرند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مقامات شهری مونیخ، کلانشهری در آلمان، از طرح جدید خود با عنوان "فضاهای عمومی تابستانی" رونمایی کردند که بر اساس آن قرار است ۱۴ خیابان مهم شهر روی تردد خودروها بسته شود و تنها عابران پیاده و دوچرخه‌سواران اجازه تردد در آن‌ها را داشته باشند که این طرح به‌دنبال لزوم کاهش ترافیک خودرویی برای مقابله با گسترش ویروس کرونا در خیابان‌های سراسر شهر به مرحله اجرا در آمده است. البته این طرح در سال گذشته مطرح شد ولی شرایط موجود که باعث شده است تمایل یا امکان خروج از کشور برای بسیاری از مردم به‌منظور گذراندن تعطیلات تابستانی وجود نداشته باشد، به پیاده‌سازی آن سرعت بخشید.

از سوی دیگر کم شدن محدودیت‌های اعمال شده برای مهار شیوع کرونا در مونیخ با افزایش چشمگیر تعداد عابران پیاده در خیابان‌ها، فضاهای روباز و اماکن عمومی، البته با رعایت کامل موارد ایمنی و فاصله اجتماعی و نیز کاهش قابل توجه تردد وسایل حمل و نقل موتوری در آن‌ها همراه بوده است. مقامات ارشد شهر نیز از این فرصت به بهترین نحو برای تغییر کاربری خیابان‌ها بهره برده و تلاش کرده‌اند پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری را بیش از پیش در میان شهروندان آن ترویج دهند. از دیگر اقدامات برنامه‌ریزان شهر مونیخ در این دوران صدور مجوز برای صاحبان مشاغل و فروشندگان به‌منظور گسترش کسب و کار خود در فضاهای خالی شهر و نیز جذب مشتریان بیشتر بوده که این اقدام نقش مؤثری در ترویج فرهنگ پیاده‌روی و افزایش تعداد عابران پیاده در این نواحی ایفا کرده است.

تغییر کاربری ۱۴ خیابان مونیخ مطابق با نیازهای عابران و محدود کردن تردد اتومبیل در آن‌ها به‌عنوان یکی از راهکارهای جدید و نوآورانه برای برطرف کردن مشکلات مدرن شهری و نیز ایجاد مکانی برای برآورده‌سازی نیازهای افرادی که تصمیم گرفته و یا مجبور شده‌اند تعطیلات خود را در شهر بگذرانند به مرحله اجرا درآمده است. البته شرایط محدودیت در این خیابان‌ها متفاوت است به این صورت که امکان تردد خودرو در بعضی از آن‌ها با بکارگیری موانع کاملاً محدود می‌شود ولی در تعدادی از آن‌ها قرار است تنها قوانینی برای کاهش تردد اعمال شود.

از ۱۴ فضای تابستانی ایجاد شده در این طرح، چهار خیابان به حضور کودکان و نوجوانان اختصاص داده شده و در نتیجه تردد وسایل نقلیه در آن‌ها کاملاً ممنوع خواهد بود. کودکان در این خیابان‌ها، ضمن حفظ فاصله کافی از همسن و سالان خود و استفاده از ماسک آزادانه به انجام بازی و فعالیت‌های مورد علاقه خود خواهند پرداخت. بدین ترتیب این پروژه علاوه بر فراهم آوردن فضای کافی برای عابران پیاده، زندگی در مونیخ را سرگرم کننده‌تر و سالم‌تر از هر زمان دیگر می‌کند.

کد خبر 441010

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.