اوضاع در شهر بارسلون دیوانه کننده است؛ تصمیم جدایی مسی این بار جدی است

لیونل مسی در یک حرکت جنجالی و ارسال یک فکس، خواهان جدایی از کاتالان‌هاست و غوغایی در این شهر به وجود آورده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شب گذشته _سه شنبه ۴ شهریور ماه_ یک بمب خبری در رسانه‌های مختلف ورزشی جهان ترکید که لیونل مسی فوق ستاره بارسا با ارسال یک فکس به بارسا، خواهان جدایی از کاتالان‌هاست.

دلیل این حرکت مسی، ناراحتی از سران باشگاه است. چرا؟ به این دلیل که بارسا به دوست او (سوارز) اعلام کرده که نیازی به او برای فصل آینده ندارد. این بدترین نوع کنار گذاشتن یک اسطوره است که صدای خیلی‌ها را هم درآورد.

جدای از این، لئو به شدت از برخورد قاطع کومان در تمرینات هم شوکه و ناراحت شده است. در سال‌های اخیر مدیریت ضعیف بارتومئو جام‌های زیادی از بارسا گرفت و سبب شد عمر فوتبالی مسی هدر برود.

از شب گذشته غوغایی در شهر بارسلونا بر پا شده، مسی رسماً درخواست خروج داد. مردم برای اعتراض به مسئولان به خیابان‌ها آمدند. پلیس برای آرام کردن اوضاع در محل حاضر شد، مردم با نصب بنرها و شعارهای توهین‌آمیز از خجالت مدیرعامل باشگاه در آمدند.

با همه‌ این اتفاقات مسئولان بارسا جلسه اضطراری تشکیل دادند. برخی از رسانه‌های اسپانیایی اعلام کردند پس از پایان این جلسه کل کادر مدیریتی استعفا داده است تا مسی در بارسا بماند.

البته مسی برای جدا شدن از بارسا یک مشکل دارد و آن هم بند فسخ ۷۰۰ میلیونی اوست. لئو تا ماه می می‌توانست با استفاده از بندی در قرادادش رایگان این تیم را ترک کند ولی حالا مهلت استفاده از آن بند به پایان رسیده است. هرچند او تلاش می‌کند احتمالاً با کمک پدرش، بارسا را ترک رایگان کند.

با توجه به اتفاقات شب گذشته در بارسلون، خبرنگار ایمنا گفتگوی اختصاصی کوتاهی با سرخیو کوئیرانته، خبرنگار مطرح اسپانیایی تلویزیون گل انجام داده که در ادامه می‌خوانید:

در شهر بارسلونا چه خبر است؟ آتش مسی فوران کرده و او خواهان جدایی فوری شده است، مردم تظاهرات کرده‌اند؟

خیلی خوشحال هستم که با شما و مخاطبان ایرانی صحبت می‌کنم، شرایط در بارسلون دیوانه کننده است، یک دفعه اخطار عجیبی از سمت بزرگ‌ترین بازیکن دنیا به باشگاه بارسلونا داده شد که قرار است تیم را ترک کند. بله مردم شوکه و ناراحت هستند و به خیابان‌ها آمده اند و خواهان استعفای بارتومئو هستند. همه چیز در این خصوص جدی و عجیب و غریب است. ما هم جزئیات را رصد می‌کنیم و برای تلویزیون اسپانیا پوشش می‌دهیم.

مسی در قرادادش بندی داشت که می‌تواند رایگان از تیم برود، بارتومئو هم اعلام کرده اگر مسی برای خروج فشار بیاورد از او شکایت می‌کند، صحت دارد؟

بله. بند ۷۰۰ میلیونی مسی برای جدایی یک رقم دیوانه کننده است، باشگاه‌های کمی هستند که می‌توانند این رقم را پرداخت کنند. ما مطمئن هستیم لئو که می‌خواهد تیم را ترک کند، او در این قضیه مقصر است. بارسا باید یک تصمیم مهم بگیرد و با لئو توافق کند. از طرفی خروج مسی می‌تواند کمک مالی قابل توجهی به بارسا کند، اگر بحث رایگان بودن جدایی را در نظر نگیریم، باشگاه می‌تواند بازیکنان خوبی با پول ترانسفر مسی جذب کند، البته این را هم باید بگوییم که کسی نمی‌تواند جای مسی را پر کند. ولی خب او به کمک پدرش در پی جدایی رایگان است.

مسی بشدت از نحوه برخورد و اعلام جدایی سوارز توسط بارسا ناراحت است و از نحوه برخورد قاطعانه کومان در تیم تعجب کرده بود؟

نمی‌شود این مسئله را دلیل اصلی دانست، مسی بارها به خروج از بارسا فکر کرده است، او چه بعد از بازی برابر رُم و حتی لیورپول فکر خروج افتاد، اما واقعه تلخ برابر مونیخ باعث شد مسی عزمش را برای خروج واقعاً جزم کند، این تنها دلیل نیست که بگوییم بخاطر سوارز قصد جدایی دارد ولی می‌تواند یکی از دلایل باشد. با برخورد متناقضی که با پی‌که و سوارز شده، باعث شده که مسی فکر کند که زمان جدایی او هم فرارسیده، اما باشگاه باید با مسی تعامل کند، همه‌ این اتفاقات و تصمیمات نادرست مقصرش سران بارسا هستند که باعث شده مسی امروز در این جایگاه متزلزل قرار بگیرد.

شب گذشته شهردار کاتالونیا (کارلس پوجدمون) با مسی خداحافظی کرد، به نظر شما مسی دارد فشار می‌آورد که بارتومئو برود یا خودش واقعاً قصد رفتن دارد؟

مسئله‌ای که وجود دارد، رسانه‌ "کادنا سِر" در ماه جولای اعلام کرده بود که مسی احتمال دارد که سال ۲۰۲۱ از بارسا خارج شود و ما الان شاهد این اتفاق هستیم. شاید این از نظر مسی یک اهرم فشار باشد، او به هر حال سال‌هاست که در بارسا کار می‌کند و از این استراتژی چندین بار استفاده کرده برای اینکه بتواند حرف خودش را به کرسی بنشاند، اما الان نمی‌توان این حرکت جدی او را استراتژی دانست، چون که شاید او به این نتیجه رسیده که من آن اثرگذاری را در باشگاه بارسلونا ندارم و همین باعث شده که این حس به او القا شود که بارسا یا جای مسی است یا جای بارتومئو.

با همه این اتفاقات باید منتظر ماند و دید لیونل مسی پس از ۱۵ سال بارسا را ترک می‌کند یا بارتومئو استعفا می‌دهد و کاتالان‌ها را خوشحال می‌کند.

گفت و گو از: علی سرفراز و سجاد اسدی خبرنگاران سرویس ورزش ایمنا

کد خبر 441008

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.