۵ شهریور ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۰
پیاده‌روترین شهرهای جهان

در نگاه بسیاری از مردم جابجایی در سطح شهرها به‌وسیله تاکسی، تراموا و مترو گزینه‌های ایده‌آلی است با این‌ حال برخی دیگر لذت تماشای اطراف را به طی کردن راحت مسیر ترجیح می‌دهند و تا مقصد پیاده می‌روند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، بسیاری از مردم و گردشگران از قدم زدن در مسیرهایی مملو از فروشگاه‌ها و جاذبه‌های دیدنی یک شهر لذت می‌برند و حتی حاضرند مسافت‌هایی طولانی را با پای پیاده طی کنند تا در طول مسیر از لذت تماشای محیط اطراف نیز بی‌بهره نمانند. باوجود این‌ بسیاری از شهرهای جهان برای خودروها طراحی شده و در اغلب آن‌ها نیازهای عابران پیاده نادیده گرفته شده است. این در حالی است که توسعه‌دهندگان و برنامه‌ریزان شهری در بسیاری از نقاط جهان نیز در هنگام طراحی مناطق مختلف، مردم را بر وسایل حمل و نقل ترجیح داده و در گسترش هرچه بیشتر پیاده‌راه‌ها کوشیده‌اند. در ادامه با چند مورد از این شهرها آشنا می‌شویم.

فلورانس

شهر تاریخی فلورانس در ایتالیا که به خاطر چشم‌اندازها و مکان‌های اعجاب‌انگیز خود در بسیاری از نقاط جهان به موزه روباز شهرت دارد، هر گردشگری را به پیاده‌روی برای بازدید از گوشه و کنار خود ترغیب می‌کند. معماران نیز در طراحی شهر این ویژگی را مورد توجه قرار داده‌اند و مالکیت شهر را به عابران پیاده و نه خودروها اختصاص داده‌اند. تمام جاذبه‌ها و ساختمان‌ها در فواصل نزدیک هم واقع شده است که این امر دسترسی به همه آن‌ها را از طریق پیاده‌روی تسهیل می‌کند. بین هر چند مکان دیدنی، کافه یا رستورانی احداث شده است که فرصتی برای استراحت دادن به پاهای خسته عابران پیاده فراهم می‌آورد.

مراکش

مراکش از شهرهای دیدنی کشور مراکش است که امکان تماشای میراث فرهنگی یونسکو و سایر جاذبه‌های تاریخی آن از طریق پیاده‌روی وجود دارد. کوچه‌های مارپیچی بازار معروف شهر، آشفتگی محیط بافندگان فرش، پاپوش‌هایی رنگارنگ و ادویه‌های عجیب و غریب آن شاید گیج‌ کننده به نظر برسد اما از محبوبیت بالایی در بین شهروندان و گردشگران برخوردار است. مردم با قدم زدن به سمت جنوب مراکش از تماشای چشم‌اندازهای بی‌نظیری مانند مسجد الکتیبه، خرابه‌ای تاریخی و بر جا مانده از قرن شانزدهم و میدان معروف جامع‌الفنا که به‌عنوان قلب تپنده این شهر شناخته می‌شود لذت می‌برند. مسیر منتهی به مسجد الکتیبه و میدان جامع‌الفنا مملو از فروشگاه‌ها، سرگرمی‌های خیابانی، دکه‌های غذافروشی و فستیوال‌های جالب است و عابران پیاده را در حین قدم زدن سرگرم می‌کند. باغ‌های المناره واقع در بخش‌های غربی این شهر که در عصر یکتاپرستی ساخته شده و مزین به درختان زیتون است نیز علاقمندان را به سمت غرب مراکش جذب می‌کند.

پاریس

برای بازدید از تمام جاذبه‌های پایتخت فرانسه با پای پیاده تنها چند روز زمان احتیاج است. البته "شهر روشنایی‌ها" ارزش تماشا با قدم‌ زدن‌های آهسته را دارد. عابران و گردشگران در امتداد رودخانه زیبای سن به آرامی راه می‌روند و از تماشای چشم‌اندازهای بی‌نظیر آن لذت می‌برند. در مسیر زیبای رود، بازدید از باغ مشهور تویلری و موزه لوور عابران را به وجد می‌آورد و آن‌ها را به کاوش برای یافتن جاذبه‌های بیشتر سوق می‌دهد که البته تلاش مردم بی‌ثمر نیست چرا که در انتهای مسیر به کلیسای نوتردام می‌رسند. در مسیر رودخانه تا برج ایفل که در فاصله یک ساعتی آن قرار دارد رستوران‌ها و کافه‌های متعددی واقع شده است که عابران را به لحظه‌ای استراحت و خوردن یک نوشیدنی گوارا یا غذایی لذیذ دعوت می‌کند.

کد خبر 440992

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.