مردم میان اجزای حاکمیت تفکیکی قائل نیستند

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: مردم بسیاری از اقداماتی که توسط مدیریت شهری می‌شود را پای دولت می‌نویسند و میان اجزای حاکمیت تفکیکی قائل نیستند.

علیرضا نصراصفهانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه حدود یکصد هزار نفر عضو جامعه شورایی کشور در جهت تامین رفاه و آرامش مردم شهر و روستا به دولت در زمینه‌های مختلف کمک می‌کنند، اظهار کرد: شوراها به عنوان پارلمان محلی بسیاری از وظایف حاکمیت را برعهده دارند و به نوعی با خدمت‌رسانی به شهروندان، باری را از روی دوش دولت مرکزی برمی‌دارند.

وی افزود: مردم بسیاری از اقداماتی که توسط مدیریت شهری می‌شود را پای دولت می‌نویسند و تفکیکی میان اجزای حاکمیت قائل نیستند بنابراین هر اقدامی که در حوزه اجتماعی، رفاهی، عمرانی و فرهنگی شهرها رخ می‌دهد، در نهایت یک سمت آن به دولت بازمی‌گردد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه اعضای شوراها همواره در دسترس مردم هستند و مردم توقع دارند آن‌ها به معنای واقعی شورای شهر باشند نه شورای شهرداری، تصریح کرد: شوراها از بدو ظهور خود تاکنون فراز و نشیب زیادی را متحمل شده‌اند و می‌توان گفت به سن بلوغ رسیده‌اند.

وی با اشاره به انتظار شورها در قبال ارائه خدمات، از دولت و مجلس، اضافه کرد: معتقدیم مجلس باید برای انتقال اختیارات به شوراها در راه روان‌سازی مدیریت امور مردم تلاش کند.

مدیریت شهری مشکلات مالی دولت را درک می‌کند

نصراصفهانی خاطرنشان کرد: دولت گرفتاری‌های مالی خود را دارد که برای شوراها قابل درک است اما انتظار می‌رود اوراق مشارکتی که اکثر شهرهای بزرگ برای توسعه حمل‌ونقل عمومی خواهان آن هستند، اختصاص پیدا کند.

وی ادامه داد: از آنجایی که ارتقای سطح حمل‌ونقل عمومی به‌طور مستقیم با حفظ سلامت مردم در ارتباط است، دولت باید برای تأمین هزینه توسعه مترو، خرید اتوبوس‌های جدید و برنامه‌ریزی برای ایجاد تراموا در کلانشهرها پیشگام شود.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: برخی شهرها با اجرای ابرپروژه‌هایی مواجه هستند که جنبه ملی داشته و باید در تخصیص اعتبارات نیز در مقیاس ملی و استانی به آن‌ها نگاه شود؛ مرکز همایش‌های بین‌المللی اصفهان یکی از همین ابرپروژه‌هاست.

وی اظهار کرد: پروژه‌های ملی می‌توانند سبب ارائه خدماتی بزرگ به کشور باشند اما به دلیل حجم بالای هزینه‌ها، اجرای کامل آن در توان شهرها نیست و اگر قرار باشد چنین پروژه‌هایی صرفاً از بودجه شهرداری‌ها به سرانجام برسد، مدیریت شهری ناچار است از اقدامات دیگر بخش‌های عمرانی و خدماتی خود کاسته و اعتبار آن را به اجرای پروژه‌های ملی اختصاص دهد.

نصراصفهانی تاکید کرد: دولت می‌تواند از طریق ارائه کمک بلاعوض و ایجاد تسهیلات بانکی با بهره پایین، مدیریت شهری را در راه اجرای پروژه‌های خود حمایت کند.

وی اضافه کرد: می‌توان اینگونه تعبیر کرد که اکنون دولت در شرایط خشکسالی مالی قرار دارد بنابراین انتظارات مدیریت شهری کشور نیز محدود به همین موارد است؛ شاید اگر از این دوران گذر کردیم، توقعاتمان نیز تغییر کرده و انتظار بیشتری از دولت داشته باشیم.

کد خبر 440984

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.