هنگام استفاده از سرویس‌ بهداشتی عمومی ماسک بزنید

گروهی از محققان چینی اعلام کرده‌اند که ممکن است ویروس کرونا در هوای درون سرویس‌های بهداشتی عمومی معلق باشد؛ بنابراین لازم است افراد در این مکان‌ها از ماسک استفاده کنند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، همانگونه که نتایج بررسی‌های محققان نشان می‌دهد انتقال ویروس کرونا از طریق ذرات ادرار و مدفوع نیز امکان‌پذیر است؛ بنابراین استفاده از ماسک در سرویس‌های بهداشتی عمومی ضروری است. به گفته محققان در دروان همه‌گیری ویروس کرونا استفاده از ماسک در سرویس‌های بهداشتی عمومی باید اجباری شود. رعایت این قانون از شیوع بیشتر ویروس کووید -۱۹ جلوگیری می‌کند.

گروهی از پژوهشگران با استفاده از شبیه سازی رایانه‌ای دریافتند زمانی که افراد سیفون سرویس بهداشتی را می‌کشند، ۵۷ درصد ذرات معلق از آن در هوا به جریان در می‌آیند و این ذرات آلوده می‌تواند طی مدت ۵.۵ ثانیه به قسمت پایین تنه و طی ۳۵ ثانیه به قسمت بالای بدن انسان برسد.

زمانی که سرویس‌های بهداشتی عمومی شلوغ باشند، میزان ذرات آلوده معلق در هوا افزایش پیدا می‌کند بنابراین در مدت زمان کمتری افراد را آلوده کرده و سلامتی آن‌ها را تهدید می‌کند. یافته‌هایی از این قبیل اهمیت استفاده از ماسک را چندین برابر می‌کند. توصیه شده است که افراد قبل از کشیدن سیفون توالت، در پوش توالت فرنگی را ببندند و حتماً پس از استفاده از سرویس بهداشتی دست‌های خود را با آب و صابون بشویند.

کد خبر 440970

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.