جزئیات طرح رایگان شدن برق کم مصرفان به کمیسیون انرژی مجلس ارسال می‌شود

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به طرح وزارت نیرو برای رایگان شدن برق کم مصرفان خاطرنشان کرد: مقررشده که جزئیات این طرح به کمیسیون انرژی مجلس ارسال شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مالک شریعتی در صفحه توییتر خود نوشت: سال قبل در پژوهشگاه نیرو با همکاران بحث می‌کردیم که اصطلاح "الگوی مصرف" برای تعیین تعرفه حداقلی حامل‌های انرژی جوابگو نیست و بهتر است از عبارت "حداقل نیاز" استفاده شود تا بتوان برای کم‌مصرف‌ترین های جامعه تعرفه رایگان وضع شود و هزینه آن از پرمصرف‌ها و صرفه‌جویی ها جبران شود.

حدود یک ماه قبل در جلسه با مدیرعامل توانیر موضوع را بیان کردم، گفتند در حال کارشناسی است. امروز در جلسه با مهندس حائری از آنچه دیروز درباره برق رایگان بیان شده پرسیدم، گفتند همین موضوع است؛ لذا به شرط دقت در اجرا از آن استقبال می‌کنیم. مقرر شد جزییات برای کمیسیون انرژی ارسال شود.

کد خبر 440958

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • کامران IR ۰۲:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۶
    0 0
    همین حالا هم هزینه آب و برق نسبت به سال گذشته به شدت و غیر قانونی افزایش داشته است. مثلا قبض آب در حدود ۲.۵ برابر پارسال شده است!!!! حال به بهانه دروغین رایگان شدن قیمت برق،یک کف مصرف بی معنی و بسیار پایین در نظر گرفته می‌شود تا برای مصرف کمتر از آن، "مثلا" هزینه برق رایگان باشد. پس از آن برای تعداد معدودی از افراد وابسته، هزینه برق رایگان خواهد شد. طبیعتا برای مردم تعداد این مشترکان، غیرقابل شمارش و اطلاع از چگونگی انتخاب آنها هم غیر ممکن است. رقم ۳۰میلیون نفر هم یک دروغ تبلیغاتی خواهد بود. در نهایت به بهانه جبران رایگان شدن هزینه برق برای برخی از مشترکین، هزینه برق دیگران، در واقع اکثریت مردم،‌ باز هم به شدت افزایش داده خواهد شد. کلاهبرداری، همچون همیشه.