مصوبات هیات رئیسه سازمان لیگ فوتسال مشخص شد

هیات رییسه سازمان لیگ فوتسال با حضور رییس کمیته فوتسال تشکیل جلسه داد.

به گزارش ایمنا و به نقل از سایت فدراسیون فوتبال، جلسه هیأت رئیسه سازمان لیگ فوتسال از ساعت ۱۱:۰۰ امروز (سه‌شنبه) با حضور آرش جابری، سرپرست سازمان لیگ فوتسال، داود پرهیزکار، رئیس کمیته فوتسال، محمدرضا غفاری، علیرضا جنتی و حامد نجفی، اعضای هیأت رئیسه در محل سازمان لیگ فوتسال برگزار شد و موارد ذیل مورد بحث، بررسی و تصویب قرار گرفت:

۱- مقرر شد کلاس توجیهی نمایندگان سازمان لیگ فوتسال در فصل مسابقاتی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ با هماهنگی بخش IT فدراسیون فوتبال و هیأت‌های فوتبال استانی به صورت وبینار آنلاین برگزار گردد.

۲- مقرر شد مسابقات لیگ برتر فوتسال کشور در رده سنی امید و جوانان در فصل مسابقاتی ۱۳۹۹-۱۴۰۰ با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و مطابق قوانین مطروحه به صورت مجتمع برگزار شود.

۳- مقرر شد مسابقات لیگ دسته دوم فوتسال کشور در فصل مسابقاتی ۹۹-۹۸ پیرو نامه‌های سازمان لیگ فوتسال و بر اساس درخواست کتبی تیم‌های حاضر در مسابقات جهت برگزاری رقابتها و بر اساس اعلام آمادگی تیم‌ها مطابق نامه رؤسای محترم هیأت‌های فوتبال استانی در ۶ گروه و به صورت مجتمع برگزار شود. در نهایت براساس امتیازات کسب شده تیم‌های اول و دوم هر گروه به مرحله دوم مسابقات صعود خواهند کرد. ۱۲ تیم حاضر در مرحله دوم، مسابقات خود را در ۲ گروه ۶ تیمی و به صورت مجتمع و رفت و برگشت برگزار می‌کنند که در نهایت تیم‌های اول و دوم هر گروه به مسابقات لیگ دسته اول فوتسال کشور در فصل مسابقاتی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ صعود خواهند کرد.
ضمن اینکه مرحله نهایی مسابقات نیز با حضور ۴ تیم و به صورت مجتمع و دوره‌ای برگزار خواهد شد تا تیم‌های اول تا سوم این مسابقات مشخص گردند.
همچنین به دلیل تأخیر در برگزاری این مسابقات به دلیل شیوع بیماری کووید ۱۹ هیچکدام از تیم‌های حاضر در مسابقات لیگ دسته دوم فوتسال کشور در فصل مسابقاتی ۹۹-۹۸ به مسابقات لیگ مناطق فوتسال کشور سقوط نخواهند کرد و هیچ تیمی نیز جایگزین آنها نخواهد شد.

۴- مقرر شد مسابقات لیگ برتر فوتسال کشور در فصل مسابقاتی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ پس از اخذ مجوزهای لازم جهت برگزاری مسابقات از سوی فدراسیون فوتبال از ستاد مقابله با بیماری کرونا و با رعایت دقیق مفاد دستورالعمل برگزاری مسابقات فوتسال کشور در شرایط بیماری کووید ۱۹ با شرکت ۱۴ تیم شامل ۱۲ تیم باقی مانده از فصل مسابقاتی ۹۹-۹۸ + ۲ تیم صعودکننده از مسابقات لیگ دسته اول فوتسال کشور در فصل مسابقاتی ۹۹-۹۸ در ۲ گروه ۷ تیمی و به صورت مجتمع و رفت و برگشت در ۴ منطقه برگزار می‌شود که در پایان براساس امتیازات کسب شده تیم‌ها در جدول مسابقاتی رتبه بندی و به ۳ گروه تقسیم خواهند شد:
- گروه اول شامل تیم‌های اول، دوم و سوم هر گروه که مسابقات خود را در یک گروه و به صورت رفت و برگشت برای مشخص شدن قهرمان مسابقات لیگ برتر فوتسال کشور جهت حضور در مسابقات جام باشگاه‌های آسیا ادامه خواهند داد.
- گروه دوم شامل تیم‌های چهارم و پنجم هر گروه که برای فصل آتی نیز در مسابقات لیگ برتر فوتسال کشور حضور خواهند داشت.
- گروه سوم شامل تیم‌های ششم و هفتم هر گروه می‌باشد که مسابقات خود را در یک گروه و به صورت رفت و برگشت انجام خواهند داد و تیم‌های سوم و چهارم این بازی‌ها به مسابقات لیگ دسته اول فوتسال کشور در فصل مسابقاتی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ سقوط خواهند کرد.
- باشگاه‌های متقاضی میزبانی در ۴ منطقه مسابقات باید با ارائه مدارک ذیل درخواست‌های میزبانی را تا پایان وقت اداری روز دوشنبه مورخ هفدهم شهریورماه از طریق هیأت فوتبال استان مربوطه به سازمان لیگ فوتسال ارسال کنند.

۵- مقرر شد مسابقات لیگ برتر فوتسال کشور در فصل مسابقاتی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ از روز پنجشنبه مورخ دهم مهرماه برگزار شود و پایان زمان نقل و انتقالات نیز روز سه‌شنبه مورخ هشتم مهرماه خواهد بود.

۶- زمان‌بندی برگزاری مرحله مجتمع مسابقات لیگ برتر فوتسال کشور در فصل مسابقاتی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ به شرح زیر اعلام شد:
دور رفت مرحله اول از روز پنج شنبه مورخ دهم مهرماه
دور برگشت مرحله اول از روز جمعه مورخ ۳۰ آبان
دور رفت مرحله دوم از روز دوشنبه مورخ یکم دیماه
دور برگشت مرحله دوم از روز یکشنبه مورخ بیست و یکم دیماه

۷- با توجه به دو گروهی برگزار شدن مسابقات لیگ برتر فوتسال کشور در فصل مسابقاتی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ مبلغ حق شرکت باشگاه‌های حاضر در مسابقات لیگ برتر فوتسال کشور در فصل مسابقاتی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ مبلغ ۵۰۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال تعیین شد.

۸- در راستای اعتلای فوتسال کشور در بخش رده¬های سنی پایه مقرر شد در مسابقات لیگ برتر فوتسال کشور در فصل مسابقاتی ۱۴۰۰-۱۳۹۹، علاوه بر ۱۶ بازیکن آزاد در رده سنی آزاد، ۴ بازیکن در شرایط سنی زیر ۲۳ سال (متولدین ۱۳۷۶/۰۱/۰۱ به بعد) و ۷ بازیکن در شرایط سنی امید (متولدین ۱۳۷۸/۱۰/۱۱ به بعد) و ۳ بازیکن در شرایط سنی جوانان (متولدین ۱۳۸۰/۱۰/۱۱ به بعد) در لیست اسامی کلی بازیکنان باشگاه‌ها حضور داشته باشند.

۹- مقرر شد در مسابقات لیگ برتر فوتسال کشور در فصل مسابقاتی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ محرومیت بازیکنان با ۴ کارت زرد صورت پذیرد.

۱۰- هیأت رئیسه سازمان لیگ فوتسال بنا به ملاحظات متعدد از جمله عدم داشتن منابع ارزی و محدودیت نقل و انتقال ارز مصوب کرد که در کلیه مسابقات فوتسال کشور در فصل مسابقاتی ۱۴۰۰-۱۳۹۹، عقد قرارداد با بازیکنان و مربیان خارجی جدید ممنوع شود. لازم به ذکر است، بازیکنان فعلی خارجی شاغل در صورت اتمام مدت قرارداد، فقط می‌توانند با باشگاه فعلی خود تمدید قرارداد کنند و پیوستن آنها به سایر باشگاه‌ها ممنوع است.

۱۱- مقرر شد وضعیت قراردادی بازیکنان و کادر فنی باشگاه¬های فوتسال کشور در فصل مسابقاتی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ در شرایط مواجه شدن با تعلیق بازی‌ها به خاطر بیماری کووید ۱۹ از طریق دبیرکل فدراسیون فوتبال از کمیته وضعیت بازیکنان فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران استعلام شود.

۱۲- مقرر شد جلسه قرعه‌کشی مسابقات لیگ برتر فوتسال کشور در فصل مسابقاتی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ با رعایت کامل مفاد پروتکل‌های بهداشتی رأس ساعت ۱۱:۰۰ روز چهارشنبه مورخ نوزدهم شهریورماه به میزبانی باشگاه فرهنگی ورزشی مس سونگون ورزقان برگزار شود.

۱۳- مقرر شد جلسه آتی هیأت رئیسه سازمان لیگ فوتسال رأس ساعت ۱۹:۰۰ روز سه‌شنبه مورخ هجدهم شهریورماه به میزبانی باشگاه فرهنگی ورزشی مس سونگون ورزقان برگزار شود.

کد خبر 440917

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.