ماسک، جایگزینِ فاصله‌گذاری نیست

متخصصان سلامت در یک مطالعه جدید هشدار دادند در حالی که نقش مؤثر استفاده از ماسک در کاهش انتقال کروناویروس ثابت شده اما در مواردی استفاده از ماسک موجب شده که برخی افراد از اهمیت فاصله‌گذاری اجتماعی غفلت ‌کنند.

به گزارش ایمنا، در این بررسی تاکید شده است که استفاده از ماسک موجب شده تا بسیاری از افراد توصیه‌های مربوط به فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت نکنند چرا که احساس راحتی بیشتری هنگام نشستن یا ایستادن در کنار یکدیگر دارند.

به گفته محققان انگلیسی، برخی افراد در صورتِ استفاده از ماسک، فاصله فیزیکی لازم را از افرادی که ماسک به صورت دارند رعایت نمی‌کنند. در این بررسی مشخص شد برخی افراد که معتقدند استفاده از ماسک در پیشگیری از ابتلاء به کرونا مؤثر است بیشتر احتمال دارد در برخورد با افرادی که ماسک به صورت دارند، فاصله فیزیکی را رعایت نکنند.

پزشکان انگلیسی تاکید کردند: به طور کلی استفاده از ماسک می‌تواند خطر شیوع بیماری کووید- ۱۹ را کاهش دهد اما این امر نباید موجب شود که افراد احساس امنیت بیشتری کرده و خطرات دیگر از جمله کاهش فاصله فیزیکی با دیگران را نادیده بگیرند.

بنا به گزارش ایسنا، متخصصان انگلیسی متذکر شدند در صورتی که دولت‌ِ این کشور به دنبال آن است تا انتقال ویروس را به حداقل برساند، لازم است دستورالعمل‌های خود را به طور شفاف ارائه دهد. به گفته محققان ماسک، جایگزینِ فاصله گذاری فیزیکی نیست بلکه این دو فاکتور باید همزمان با هم بکار گرفته شود تا در مهار همه‌گیری مؤثر باشد.

کد خبر 440907

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.