خیابان‌های دانمارک در دوران کرونا نظم جدیدی را تجربه می‌کنند

مقامات محلی کپنهاگ، پایتخت دانمارک، در نظر دارند روح تازه‌ای به خیابان‌های بعضی از مناطق شهر ببخشند و آن‌ها را مطابق با آب و هوا و علایق مردم طراحی کنند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، بعضی از خیابان‌های معروف و بزرگ کپنهاگ برای سال‌های متوالی بی‌نظمی خاصی را تجربه کرده‌اند که البته مقامات محلی اخیراً تصمیم گرفته‌اند با طراحی دوباره آن‌ها، نظم خاصی به منطقه ببخشند. در یک پروژه آزمایشی دو خیابان برای طراحی دوباره انتخاب شده است که تغییرات آن‌ها مطابق با طرح جدید توسعه شهری توسط مقامات ارشد کپنهاگ صورت خواهد گرفت و هدف نهایی آن‌ها ایجاد فضاهای شهری دوستدار مردم و متناسب با شرایط آب و هوایی است. در واقع، مقامات ارشد منطقه در نظر دارند فضاهایی متفاوت با سایر مناطق پایتخت دانمارک در این دو خیابان ایجاد کنند تا از این طریق زیست‌پذیری منطقه را افزایش دهند.

سبز سازی و افزایش فضا برای رعایت فاصله اجتماعی

سبز سازی شهری یکی از جنبش‌های مهم معماری در یک دهه اخیر بوده است که به دنبال شیوع ویروس کرونا، ایجاد فضاهایی برای رعایت فاصله اجتماعی نیز به این جنبش افزوده شده است. مقامات محلی در سراسر شهرهای اروپایی در تلاشند استراتژی‌هایی بیابند که به بهترین شکل ممکن شهرهایی سبز ایجاد می‌کند و در عین حال، فضای کافی را در اختیار شهروندان قرار می‌دهد تا با رعایت فاصله کافی در دوران کرونا به انجام امور روزمره خود بپردازند. این تلاش‌ها تا کنون با دستاوردهای خوبی نیز مواجه بوده است و ما هر روز شاهد ایجاد پیاده‌راه‌هایی وسیع در سراسر جهان هستیم که مملو از پوشش‌های سبز گیاهی هستند.

دانمارک به عنوان یکی از کشورهای جهان با سریع‌ترین واکنش‌ها نسبت به دو بحران کنونی، یعنی تغییرات آب و هوایی و پاندمی کرونا، اقدامات قابل توجهی در پیش گرفته و تا کنون همانند یک الگو برای سایر کشورهای جهان عمل کرده است. مقامات رسمی در کپنهاگ، قصد دارند به زودی از یک نوار سبز طولانی رونمایی کنند که در سراسر شهر امتداد خواهد یافت. در این نوار، فضاهای دوستدار محیط زیست زیادی تعبیه خواهد شد، درختان زیادی دو طرف آن را در خود محصور خواهد کرد و خودروهایی سبز جایگزین وسایل نقلیه موتوری خواهد شد که این اقدام آلودگی هوا در شهر را به حداقل خواهد رساند.

در اقدام دیگری، دو خیابان Rømersgade و Linnésgade در مرکز شهر مورد هدف مقامات محلی قرار خواهد گرفت، هر یک از آن‌ها میزبان ۱۵ اصله درخت جدید خواهد بود و فضاهای پارک خودروها به دوچرخه‌سواری و پارک دوچرخه‌ها اختصاص داده خواهد شد. علاوه بر این، سراسر این خیابان‌ها را باغچه‌هایی مملو از گل‌ها و گیاهان بومی فرا خواهد گرفت. مقامات اهل کپنهاگ امیدوارند که با اقدام فوق بتوانند مردم را با حفظ فاصله کافی به تعامل با یکدیگر دعوت کنند و علاوه بر کاهش گرما و آلودگی هوا، زیست‌پذیری منطقه را افزایش دهند.

کد خبر 440897

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.