اجرای ۱۵۰ هزار پروژه در دهیاری‌های کشور

معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور گفت: از زمان تاسیس دهیاری‌ها تاکنون ۱۵۰ هزار پروژه کوچک و بزرگ در روستاهای کشور بهره‌برداری شده است.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، علی قربانی در آئین افتتاح ساختمان شورای اسلامی و دهیاری روستای امامزاده قاسم دهستان دو هزار شهرستان تنکابن، اظهار کرد: تعداد دهیاری‌های کشور در حال حاضر حدود ۳۸ هزار واحد است.

وی با تاکید بر اینکه توسعه کشور از روستاها عبور می‌کند، گفت: سیاست دولت توجه به دهیاری‌ها و رفع مشکلات آنان از جمله چارت سازمانی این نهاد عمومی و مردمی است.

معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور جلوگیری از مهاجرت را با ایجاد اشتغال و درآمد زایی در روستاها امکان پذیر دانست و افزود: در مجلس دهم ۱.۵ میلیارد دلار از محل صندوق توسعه ملی برای اشتغالزایی در روستاها اختصاص پیدا کرد.

قربانی از تعیین تکلیف وضعیت سازمانی دهیاران تا یک هفته دیگر خبر داد و افزود: دهیاری‌ها تاکنون فاقد چارت سازمانی بوده اند و با سه اصلاحیه ای که در زمینه حقوق و مزایای آنها صورت گرفت، تا یک هفته دیگر وضعیت سازمانی آنها مشخص می‌شود.

وی با بیان اینکه سرانه دهیاری‌ها و روستاهای مازندران را حدود ۱۱۱ هزار تومان است، تصریح کرد: مازندران جایگاه ۳۰ را در میان استان‌های کشور در اختیار دارد.

معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور با اشاره به جمعیت روستایی ۴۲ درصدی مازندران و پاسخگو نبودن سرانه کنونی برای تهیه تجهیزات و ماشین آلات، بر ضرورت تلاش برای بهره گیری بیشتر از این اعتبارات تاکید کرد و افزود: در برخی استان‌ها، دهیاری‌ها تا ۱۵ برابر رقم سرانه مازندران بهره مند هستند و لازم است این فاصله حداقل ۶ برابر کاهش یابد.

کد خبر 440892

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.