کتاب مشروح مذاکرات شورای نگهبان منتشر شد

کتاب مشروح مذاکرات شورای نگهبان مربوط به جلسات فروردین تا شهریورماه سال ۱۳۹۶ شورای نگهبان به همت پژوهشکده شورای نگهبان منتشر شد.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شورای نگهبان، کتاب مشروح مذاکرات شورای نگهبان مربوط به جلسات فروردین تا شهریورماه سال ۱۳۹۶ شورای نگهبان به همت پژوهشکده شورای نگهبان منتشر شد.

این کتاب با شفافیت بیشتر آرا و نظرات حقوقی و شرعی اعضای شورای نگهبان و به منظور بهره‌گیری‌های علمی و تخصصی نخبگان و جامعه علمی و دانشگاهی کشور در ۴۵۱ صفحه و در تابستان ۱۳۹۹ در قطع رحلی به چاپ رسیده است.

گفتنی است نسخه برخط مشروح مذاکرات جلسات شورای نگهبان از طریق سامانه شفافیت نظرات شورای نگهبان نیز در دسترس علاقه‌مندان و عموم مردم قرار دارد.

پیش از این مشروح مذاکرات شورای نگهبان در سال‌های ۱۳۵۹، ۱۳۶۰، ۱۳۹۲، ۱۳۹۳ نیز چاپ شده بود و کتاب حاضر در بردارنده مستندسازی‌های آیات، روایات یا نظرات فقهی و فتوایی، شناسنامه مختصر و گویا برای هر یک از موضوعات، ذکر کامل نظر شورای نگهبان نسبت به هر موضوع، ذکر مواد قانون یا مقرراتی که در مذاکرات اعضای شورا به آن‌ها اشاره شده و ذکر منابع و مآخذ مربوط به یک مطلب به صورت کامل می‌باشد که به زیور طبع آراسته گشته است.

لازم به ذکر است مقام معظم رهبری در دیدارهایی که با اعضای شورای نگهبان داشته‌اند، بارها بر اهمیت انتشار نظرات فقهی و حقوقی شورای نگهبان تأکید کرده اند و در همین راستا از سال ۱۳۹۳ کار آماده‌سازی متن مذاکرات اعضای شورای نگهبان در جلسات شورا برای انتشار عمومی، به‌عنوان یکی از اولویت‌های کاری پژوهشکده شورای نگهبان بازتعریف شد.

شورای نگهبان همواره اعلام کرده است بدون تکلیف و الزام قانونی در جهت شفافیت پیشگام بوده و مشروح مذاکرات جلسات شورای نگهبان در خصوص مصوبات را که منع قانونی ندارد، داوطلبانه منتشر می‌کند.

علاقه مندان می‌توانند جهت خریداری این محصول با شماره ۸۸۳۲۵۰۴۵ انتشارات پژوهشکده شورای نگهبان تماس حاصل نمایند.

کد خبر 440887

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.