ثبت‌نام در سامانه «سپند» شرط فعالیت رانندگان سرویس مدارس

معاون تاکسیرانی سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری همدان با بیان اینکه شرط فعالیت رانندگان سرویس مدارس ثبت‌نام در سامانه سپند است‌ که تا چند روز آینده آغاز می‌شود.

به گزارش ایمنا، میلاد کریمی با بیان اینکه فعالیت رانندگان سرویس مدارس در سال جاری منوط به ثبت‌نام در سامانه سپند است، اظهار کرد: اعلام شده که ثبت‌نام در این سامانه اجباری است و رانندگان باید این کار را انجام دهند.

وی با بیان اینکه در این راستا شرکت‌های مورد تأیید سازمان تاکسیرانی به تهران معرفی شده‌اند، گفت: سال‌های پیش رانندگان سرویس مدارس در برنامه‌های دیجیتالی شرکت‌های مربوطه ثبت‌نام می‌کردند و نظر به ادامه این روند داشته‌ایم، اما اتحادیه اصرار دارد که حتماً کار در سامانه سپند انجام شود.

معاون تاکسیرانی سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری همدان با بیان اینکه جلسه‌ای را در این خصوص در تهران برگزار کردیم و شرایط لازم برای ثبت نام فراهم می‌شود، افزود: در این مورد اطلاع‌رسانی خواهیم کرد که رانندگان سرویس مدارس ثبت‌نام خود را در سامانه سپند انجام دهند تا در سهمیه سوخت به مشکل برنخورند.

وی در پاسخ به اینکه پیش‌بینی می‌کنید امسال چه تعداد از رانندگان سرویس مدارس فعالیت کنند؟ گفت: نمی‌دانیم روند به چه صورت خواهد بود چون سال گذشته وضعیت خوبی را به دلیل بیماری کرونا شاهد نبودیم و اختلاف‌هایی بین رانندگان و خانواده‌ها به وجود آمد.

کریمی با بیان اینکه از بهمن ماه سال گذشته مدارس تعطیل شد و اختلاف بین رانندگان سرویس مدارس و خانواده‌ها نسبت به پرداخت کرایه بود، افزود: رانندگان اصرار داشتند کرایه روزهای تعطیل پرداخت شود و خانواده‌ها می‌گفتند که چون خدماتی ارائه نشده این کار را انجام نمی‌دهند.

وی با بیان اینکه در نهایت قرار شد تا اسفندماه نصف کرایه را پرداخت کنند و بقیه را نپردازند که این امر باعث ضرر و زیان رانندگان شد، اظهار کرد: امسال نیز نحوه حضور دانش‌آموزان در مدارس مبهم است.

معاون تاکسیرانی سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری همدان با بیان اینکه نمی‌توان پیش‌بینی کرد که چه تعداد سرویس مدارس در شهر فعالیت کنند، اظهار کرد: روال کار همچون سال‌های قبل خواهد بود.

کد خبر 440885

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.