لزوم توجه به ایجاد بوستان‌های محلی در ۷۵ محله تهران

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران درخواست کرد مشکلات فضای سبز و بوستان‌های محلی در ۷۵ محله شهر تهران رفع شود و شهرداری به این نکته توجه بیشتری کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مجید فراهانی، در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) گفت: زندگی در محله‌ای برخوردار از امکانات و زیر ساخت‌های شهری حق یکایک شهروندان تهرانی است اما توسعه نامتوازن و ناعادلانه شهر سبب شده است تا شهروندان برخی محلات از کم‌ترین امکانات و زیرساخت‌های شهری برخوردار باشند و آرزویشان ایجاد شدن بوستان یا فضای سبز محلی برای گذران اوقات فراغت کودکان و نوجوانان و حضور ساکنان محله باشد.

وی افزود: بر اساس سند تحویل و تحول شورایاری محلات که توسط شورایاران تهیه و تکمیل شده است در ۷۵ محله از محلات شهر تهران ما دارای مشکلات مربوط به ایجاد بوستان و پارک محلی، توسعه و تجهیز بوستان‌های محلی موجود، نگهداشت تأسیسات و آبیاری درختان و فضای سبز بوستان‌ها هستیم.

فراهانی تصریح کرد: این مشکلات از «محله اوین» تا «محله کوهک» را در برمی‌گیرد که برای حل آن و پاسخ به نیاز و مطالبه شهروندان باید با استفاده از ظرفیت پروژه‌های توسعه محلی و اعتبارات پیش‌بینی شده در تبصره ۳۵ بودجه سال ۹۹ و اعتبارات نگهداشت پیش‌بینی شده در مأموریت خدمات شهری و محیط زیست اقدامات لازم انجام شود.

عضو شورای شهر تهران گفت: با توجه به اهمیت موضوع و اهمیت حل مشکل مردم، درباره لزوم «توجه به رفع مشکلات فضای سبز و بوستان‌های محلی در ۷۵ محله شهر تهران» بر اساس لیست پیوست که توسط شورایاران شناسایی شده است به شهرداری تهران تذکر می‌دهم.

فراهانی در پایان تاکید کرد: امیدوارم با اقدام بموقع شهرداری تهران شاهد پاسخ به مطالبه شهروندان تهران در دسترسی عادلانه به بوستان‌ها و فضای سبز محلی باشیم و ساکنان همه محلات تهران حداقل از یک بوستان محلی زیبا و ایمن برخوردار شوند.

کد خبر 440855

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.