نصب سیستم اعلام و اطفای حریق در پارکینگ‌های پرتردد اصفهان

مدیر کل امور اجرایی ترافیک شهرداری اصفهان از فعال‌سازی سیستم اعلام و اطفای حریق پارکینگ‌ها و استانداردسازی آسانسورهای شهر خبر داد.

مسعود بنده خدا در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: با توجه به لزوم اولویت‌بندی و مدیریت منابع مالی، سعی شده پارکینگ‌های مرکز شهر و پرتردد به سیستم اعلام و اطفای حریق مجهز شوند.

وی ادامه داد: سیستم‌های به‌روز اعلام و اطفای حریق در پارکینگ طبقاتی طالقانی، جلفا، شیخ بهایی و چمران راه اندازی شده و در آینده‌ای نزدیک پارکینگ‌های فرشادی و توحید نیز به این سیستم‌ها مجهز خواهند شد.

مدیر کل امور اجرایی ترافیک شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: تعدادی از پارکینگ‌های مناطق سه و پنج شهرداری به سیستم مدیریت تردد هوشمند مجهز شده اند.

وی با بیان اینکه ۴۸ پارکینگ در اختیار مدیریت شهری و ۷۰ پارکینگ نیز در اختیار بخش خصوصی قرار دارد، گفت: به لحاظ ظرفیت ۷۰ درصد پارکینگ‌های عمومی توسط مدیریت شهری احداث شده است.

بنده‌خدا گفت: یکی از روش‌های مدیریت ترافیک، مدیریت پارک حاشیه‌ای در خیابان‌های شهر است چراکه علی‌رغم وجود پارکینگ در سطح شهر، حاشیه خیابان‌های پرترافیک در بیشتر اوقات با پارک‌های طولانی مدت خودروها، اشغال شده است.

وی ادامه داد: برای دسترسی به کاربری‌های خدماتی و تجاری حاشیه خیابان‌ها، شهروندان کمتر تمایل به پارک خودروهای خود در پارکینگ‌های طبقاتی دارند و بیشتر مایل به پارک آن‌ها در حاشیه خیابان‌ها هستند؛ از این رو در صدد برآمدیم تا با اجرای طرح پارک هوشمند و استفاده از شبکه پارک حاشیه خیابان، این دسترسی را برای شهروندان فراهم کنیم که بتوانند به راحتی توقف کنند البته در طرح مدیریت هوشمند پارک حاشیه‌ای نیم ساعت نخست پارک خودرو طبق قانون رایگان است.

مدیر کل امور اجرایی ترافیک شهرداری اصفهان اظهار کرد: در طرح مدیریت هوشمند پارک حاشیه‌ای، متقاضیان باید برای ثبت‌نام و درج مشخصات خودرو در سامانه park.mytraffic.ir اقدام کرده و از سه طریق اصفهان کارت، پرداخت اینترنتی در سایت مربوطه و اپلیکیشن اصپارک نسبت به پرداخت هزینه پارک اقدام کنند.

کد خبر 440830

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.