صدور مجوز بیش از یکصد ایستگاه نما و نوا در شهر اصفهان

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان با تاکید بر لزوم رعایت توصیه‌های ایمنی در برگزاری مجالس عزاداری شهادت امام حسین(ع) گفت: امسال به جای ایستگاه‌های صلواتی، ایستگاه‌های نما و نوا در شهر برپا شده و تاکنون مجوز بیش از یکصد مورد صادر شده است.

حسین امیری در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: برای اجرای برنامه‌های پیشگیری و همچنین آمادگی برای کنترل حوادث و سوانح احتمالی در ایام محرم آموزش‌های مقدماتی ایمنی به متصدیان مربوطه در مساجد و تکایا ارائه شده است و البته بازدید، بررسی و نظارت بر سطح ایمنی مساجد و تکایا نیز انجام می‌شود.

وی در خصوص فضاسازی با موضوع محرم در شهر گفت: اجرای طرح‌های فرهنگی و تبلیغات محیطی، سیاهپوشی سطح شهر، نصب المان‌های شمع و اشک، نصب بیش از ۲۵۰۰ پرچم مشکی بخشی از اقدامات شهرداری اصفهان در پاسداشت و بزرگداشت شهادت سرور شهیدان حضرت امام حسین (ع) است که با همکاری مناطق پانزده گانه و سازمان زیباسازی اجرایی شده است.

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان با بیان اینکه تمامی ایستگاه‌های سازمان آتش نشانی در این ایام و در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی در آماده‌باش کامل هستند، اظهار کرد: اکیپ‌های عملیاتی این سازمان در این ایام به ویژه روزهای عاشورا و تاسوعا در نقاط حادثه خیز و کانون تجمع عزاداران حسینی مستقر و در صورت نیاز به خدمات رسانی خواهند پرداخت.

وی با بیان اینکه سازمان آتش نشانی آمادگی کامل جهت بررسی ایمنی محل و اعلام موارد ناایمن به متولیان امر را دارد، ادامه داد: پیرو هماهنگی‌های شده  و دستورالعمل ارائه شده به سازمان آتش نشانی هیئت‌هایی که نیاز به کپسول آتش‌نشانی دارند می‌توانند با مراجعه با سازمان آتش نشانی کپسول را به صورت امانی دریافت کنند.

امیری تاکید کرد: از سازمان تبلیغات اسلامی درخواست شده در مواردی که نیاز به استقرار خودروی اطفا حریق وجود دارد برای هماهنگی لازم به معاونت خدمات شهری اعلام نیاز کنند.

وی اظهار کرد: هیئت‌هایی که اقدام به برپایی سازه موقت (داربست) می‌کنند باید از جنس کف، سقف و دیواره مناسب با حداقل قابلیت اشتعال‌زایی استفاده کرده و تمهیدات لازم جهت استقرار اصولی و با مقاومت کافی سازه‌های موقت به کار برده شود.

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان با بیان اینکه امسال به دلیل انتشار ویروس کرونا ایستگاه‌های صلواتی در شهر برپا نشده است، گفت: امسال به جای ایستگاه‌های صلواتی، ایستگاه‌های نما و نوا در نقاط مختلف شهر برپا شده و تاکنون مجوز بیش از ۱۰۰ ایستگاه نما و نوا صادر شده است.

کد خبر 440817

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.