تشدید آلودگی هوای منطقه ۱۸ تهران با وجود کارخانه آسفالت

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران گفت: وضعیت آلودگی هوای منطقه ۱۸ در بیشتر مواقع در حالت قرمز و بنفش است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مجید فراهانی امروز (سه‌شنبه) در دویست و سی و سومین جلسه شورای شهر تهران با بیان اینکه میزان بالای بیکاری در منطقه ۱۸ تهران باعث گسترش دستفروشی در این منطقه شده، اظهار کرد: بیکاری در منطقه از بالاترین آمار برخوردار است و ۸.۸ درصد جمعیت فعال منطقه ۱۸ بیکار هستند که امیدواریم با گسترش روز بازارها در منطقه مشکل فعالیت دستفروشان حل شود.

وی با بیان اینکه پنج درصد جمعیت شهر تهران در منطقه ۱۸ زندگی می‌کنند، تصریح کرد: چالش مهم منطقه که می‌تواند تهدید امنیتی نیز باشد مسئله چمچاله‌هاست. در ایام بارش اگر آب در چمچاله بیفتد بیش از دو هزار نفر از جمعیت اطراف در معرض خطر جدی قرار می‌گیرند که افزایش ایمنی باید در دستور کار باشد بدین ترتیب قبل از آغاز فصل بارش باید تدابیر لازم اندیشیده شود.

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران با اشاره به وضعیت کیفیت هوا در منطقه ۱۸ گفت: منطقه ۱۸ همیشه جزء مناطق وضعیت قرمز یا بنفش است و میزان آلودگی بسیار زیادی دارد و گاهی حتی در مرز بنفش قرار می‌گیرد که ناشی از آلاینده بودن کارخانه آسفالت و تولید بتن واقع در این منطقه بوده و طبق بند ۲۰ باید منتقل شود.

کد خبر 440807

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.