شهرداری‌های مناطق تهران سالانه یک خیابان کامل اجرا کنند

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: شهرداری‌های مناطق در ارتباط با ایجاد حداقل هر سال یک خیابان کامل که با تأخیر دستورالعمل آن ابلاغ شد اهتمام ورزند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شهربانو امانی امروز (سه‌شنبه) در دویست و سی و سومین جلسه شورای شهر تهران، اظهار کرد: منطقه ۱۸ از حیث امکانات حمل‌ونقل عمومی سرانه بسیار پایینی دارد و سرانه آن شش درصد است، در صورتی که سرانه کل تهران ۳۲ درصد است و این نشان می‌دهد که فاصله متوسط امکاناتی که در منطقه وجود دارد مناسب نیست.

وی ادامه داد: تنها دو ایستگاه مترو در منطقه ۱۸ به بهره‌برداری رسیده است. تأسیس خط ۸ و ۱۱ مترو می‌تواند منطقه را به سرانه متوسط برساند.

امانی به شهرداران مناطق پیشنهاد داد اجرای طرح خیابان کامل را در دستور کار قرار دهند و تصریح کرد: به همه شهرداران مناطق پیشنهاد می‌کنم که در اجرای برنامه سوم شهرداری تهران در ارتباط با ایجاد حداقل هر سال یک خیابان کامل که با تأخیر دستورالعمل آن ابلاغ شد اهتمام ورزند زیرا شورای شهر در بودجه سال قبل ۳۰۰ میلیارد تومان برای احداث خیابان کامل تخصیص داده است.

عضو کمیسیون عمران و حمل‌ونقل گفت: منطقه ۱۸ می‌تواند یکی از مناطق پیشرو باشد، زیرا سرانه حمل‌ونقل عمومی آن محدود است و همه می‌دانیم که یکی از زیرساخت‌های توسعه در هر منطقه‌ای توسعه امکانات حمل‌ونقل عمومی است.

کد خبر 440806

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.