ربات آتش‌نشان طراحی و تولید می‌شود

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تبریز از امضای تفاهم نامه طراحی و ساخت پهپاد آتش نشان با همکاری دانشگاه ایلخچی و سازمان آتش نشانی خبر داد.

به گزارش ایمنا، علیرضا زبردست با بیان اینکه استفاده از فناوری روز دنیا در تمامی حوزه‌ها نقش و اهمیت بسیاری دارد، اظهار کرد: با انقلاب صنعتی چهارم و ظهور فناوری‌های نوین در جهان که منشأ شکل گیری هوش مصنوعی، علم روبوتیک، اینترنت اشیا، محاسبات ابری و نانو تکنولوژی شد، استفاده از این فناوری در اکثر روزنه‌های زندگی و کاری نمایان و اهمیت خود را بیشتر مشهود کرد.

وی ادامه داد: سازمان‌های آتش نشانی نیز در راستای بروز رسانی تجهیزات عملیاتی و به ویژه حفظ نیروی انسانی خود از گزند حوادث عملیاتی، نیازمند استفاده از پهپاد های شناسایی حریق و حادثه شد که با تکیه بر این توانایی علمی روز بتوان گامی مثبت در ارائه خدمات ایمنی بهینه به شهروندان کرد.

وی ادامه داد: هوشمند سازی اجرای عملیات اطفا حریق و نجات جزو اولویت‌های این سازمان است که اهداف تفاهم نامه نیز بر این محور استوار است و با توجه به پتانسیل بالای مراکز تحقیقاتی، پژوهشی و آموزشی دانشگاه ایلخچی که پیشرو در حوزه روبوتیک است، اجرای این طرح در برنامه کاری حوزه معاونت برنامه ریزی سازمان قرار گرفت.

رنجبران رئیس دانشگاه ایلخچی تبریز در این مراسم ضمن ابراز خرسندی از اجرای این طرح گفت: دانشگاه ایلخچی با تمامی امکانات و بهره‌مندی از تیم تخصصی در این راستا، آماده همکاری همه جانبه با سازمان آتش نشانی تبریز برای طراحی و ساخت این پهپاد است.

کد خبر 440801

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.