هاشمی: مشکلات اقتصادی دولت و شهرداری مشابه است

رئیس شورای شهر تهران گفت: باید پروژه‌هایی که در اولویت درخواست شهروندان قرار دارد اجرا شود و تا می‌توانیم در سال پایانی شورا مشکلات مردم را برطرف کنیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محسن هاشمی صبح امروز (سه‌شنبه) در دویست و سی و سومین جلسه شورای شهر تهران، اظهار کرد: امروز ۱۴۰۰ سال از حکومت بنی امیه می‌گذرد. این خاندان ۹۰ سال در زمان اسلام حکومت کرده است، اما در مقابل امیرمومنان و فرزندانشان کمتر از شش سال حکومت را در دست داشتند و امروز می‌بینیم که کمتر نامی از امویان حتی میان اهل سنت آورده می‌شود.

وی ادامه داد: در مقابل آوازه عدالت، انسانیت، شجاعت و وفاداری حسین بن علی (ع) در سراسر جهان طنین افکن است. مشخص است که رمز ماندگاری تفاوت حکومت بر قلب‌ها توسط امام حسین (ع) و حکومت با زر و زور و تزویر توسط امویان است.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به هفته دولت تصریح کرد: همانگونه که رهبر انقلاب در دیدار با هیأت دولت تصریح کردند، باید در عین شنیدن صدای منتقدان و نگاه ویژه به رفع زخم‌ها و کمبودها، شرایط خاص کشور را نیز در نظر بگیریم، زیرا همزمان با جنگ اقتصادی روبرو هستیم که دولت ترامپ علیه ایران بر پا کرده است، با چالش کرونا و بحران کاهش قیمت نفت و فروش نفت نیز روبرو هستیم و بهتر است که با یک نقد سازنده در پی بهبود عملکرد دولت باشیم و نباید نقدها در سال آخر به تخریب عملکرد و تضعیف دولت منجر شود.

وی افزود: مدیریت شهری نیز مانند دولت در سال پایانی قرار دارد و با چالش‌ها و مشکلات متعددی روبروست و همان مسائلی که دولت با آن مواجه است ما نیز در مسائل شهر با آن مواجه هستیم.

هاشمی تاکید کرد: نباید شاهد ناهماهنگی‌ها و تصمیم‌های بی‌مورد باشیم و لازم است میان دولت و شهرداری تعامل بیشتری وجود داشته باشد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: باید پروژه‌هایی که در اولویت درخواست مردم قرار دارد اجرا شود و تا می‌توانیم در سال پایانی شورا مشکلات مردم را برطرف کنیم

هاشمی با اشاره به دستاورد بزرگ کشور در شکست بی‌سابقه سیاست خارجی آمریکا، خاطرنشان کرد: به دلیل درگیری سیاسی و آشفتگی روانی ناشی از شرایط سخت اقتصادی به این اتفاق به خوبی توجه نشد. چنین امری در سازمان ملل بی‌سابقه بوده و نیاز است تا به آن توجه بیشتری شود.

کد خبر 440798

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.