افزایش ۸.۵ درصدی ظرفیت سرویس‌های بهداشتی شهر اصفهان

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان گفت: امسال در ۲۰ نقطه شهر سرویس بهداشتی احداث می‌شود و ۸.۵ درصد به ظرفیت خدمات‌دهی سرویس‌های بهداشتی شهر اضافه خواهد شد.

حسین امیری در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: شهر اصفهان با حدود دو میلیون نفر جمعیت و حدود ۵۵ هزار هکتار وسعت، نیاز به توجه، خدمت‌رسانی بهینه و یاری‌رسانی به مردم در حوزه‌های مختلف دارد.

وی با بیان اینکه امکانات اصفهان به عنوان یک کلانشهر در سطح جهان باید زیبنده پذیرش گردشگران، مسافران و دوستداران این شهر باشد، تاکید کرد: نمی‌توان ادعای گردشگر پذیر بودن داشت، اما بسترهای لازم آن را فراهم نکرد؛ باید تمام متولیان امر دست به دست هم داده تا بتوانند چهره این شهر را به عنوان یک جهان شهر معرفی کنند.

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان ادامه داد: یکی از مشکلاتی که در پذیرش گردشگران در شهر وجود دارد، تأمین خدمات مورد نیاز آنها به ویژه کمبود سرویس‌های بهداشتی در سطح شهر است.

امیری تاکید کرد: با توجه به انتخاب شهر اصفهان به عنوان شهر دوستدار سالمند، باید شرایطی را برای تامین رفاه حال بیشتر سالمندان فراهم کرد که یکی از نیازهای آنها خدمات سرویس‌های بهداشتی است، بنابراین با توجه به کمبود تعداد این امکان در شهر باید نسبت به افزایش ظرفیت خدمات‌دهی در این زمینه اقدام کرد.

وی با بیان اینکه در شهر اصفهان مناطق سه، پنج و شش از نظر تعداد سرویس‌های موجود، بالاترین تعداد را به خود اختصاص داده است، گفت: در مناطق دو، ۱۱و ۱۵ کمترین تعداد سرویس‌های بهداشتی وجود دارد که با برنامه‌ریزی‌های شده این کمبودها برطرف خواهد شد.

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان با اشاره به استاندارد تعداد چشمه‌های بهداشتی نسبت به جمعیت، تصریح کرد: بر اساس شاخصه‌های تعیین شده، استاندارد تعداد این چشمه‌ها نسبت به جمعیت موجود در شهر اصفهان ۳۶۰ عدد بوده و این در حالی است که در حال حاضر با کمبود ۱۱۹ نقطه سرویس بهداشتی مواجه هستیم؛ در همین راستا با توجه به ضرورت وجود سرویس بهداشتی عمومی در مسیرهای پر تردد شهر، در تلاش برای افزایش تعداد آن‌ها هستیم.

امیری افزود: تا پایان سال‌جاری تعداد ۲۰ سرویس به مجموع سرویس‌های بهداشتی سطح شهر افزوده خواهد شود که شامل ۸.۵ درصد از مجموع آن است.

وی با بیان اینکه اهمیت ارتقای بهداشت عمومی و دقت در حفظ سلامت جامعه از شاخص‌های رفاه و پیشرفت هر مجموعه شهری محسوب می‌شود، تاکید کرد: در مقوله مسائل مربوط به کمیت و کیفیت سرویس‌های بهداشتی شهری در کنار توجه به عوامل مربوط به بنا و جانمایی مناسب و متناسب با نیاز، مقولات فرهنگی و آموزشی را نیز باید مدنظر قرار داد تا بتوان بین تکنولوژی و فرهنگ استفاده از آن پیوند ایجاد کرد.

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان خدمات سرویس‌های های بهداشتی عمومی را یکی از نیازهای اساسی و روزانه هر انسانی دانست و تصریح کرد: وجود سرویس‌های بهداشتی در مکان‌های عمومی یک اولویت اساسی بشمار می‌رود.

کد خبر 440797

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.