تهاتر محصولات کشاورزی و مواد غذایی با ونزوئلا

رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی گفت: در پی تسهیل روابط سیاسی و تجاری ایران و ونزوئلا، تهاتر محصولات کشاورزی و مواد غذایی بین دو کشور انجام می‌شود.

به گزارش ایمنا، سیدرضا نورانی رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی از انجام تهاتر مواد غذایی و محصولات کشاورزی با کشور ونزوئلا خبر داد و اظهار کرد: در پی توسعه روابط سیاسی و تجاری با کشور ونزوئلا، مسیر توسعه صادرات غیر نفتی به ویژه صادرات مواد غذایی و کشاورزی مورد توجه مسئولین دو کشور جمهوری اسلامی ایران و ونزوئلا قرار گرفته است.

نورانی افزود: با افتتاح دو هایپر بزرگ ایرانی که مورد استقبال مردم ونزوئلا قرار گرفت، برنامه توسعه هایپرهای ایرانی در این کشور در دستور کار بخش خصوصی قرار گرفته است.

وی افزود: با توجه به تحریم‌های ظالمانه و جلوگیری از ورود کالا پروتکل‌های تهاتر در دستور کار صادرات غیر نفتی قرار گرفت و اولین کشتی صادراتی محصولات غذایی و کشاورزی و تنقلات مانند چیپس، پفک، ماکارونی و دیگر محصولات غذایی به کشور ونزوئلا صادر می‌شود.

رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی افزود: بخش خصوصی همچنین با واردات مواد اولیه محصولات صنعتی و غذایی و بخش کوچکی از محصولات کشاورزی ونزوئلا مانند انبه و آناناس در حال فعالیت است.

نورانی همچنین گفت: واردات مذکور ربطی به صادرات بنزین و نفت نداشته و بیشتر این واردات در مقابل صادرات مواد غذایی به کشور ونزوئلا بوده است.

منبع: فارس

کد خبر 440790

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.