منابع طبیعی بی‌نظیر وجه تمایز مثلث گردشگری غرب کشور است

عضو شورای اسلامی شهر کرمانشاه گفت: علاوه بر میراث تاریخی، وجود منابع طبیعی بی‌نظیر کرمانشاه، سنندج و همدان وجه تمایز مثلث گردشگری غرب کشور با مثلث مرکزی ایران است.

سیدپیمان موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: مثلث گردشگری معروف کشور که هرساله گردشگران داخلی و خارجی بسیاری را به خود جلب می‌کند از شهرهای اصفهان، شیراز و یزد تشکیل شده اما ظرفیت‌های گردشگری ایران تنها به این سه شهر محدود نمی‌شود.

وی افزود: برای توجه به داشته‌های تاریخی و امکان رونق گردشگری سه شهر کرمانشاه، سنندج و همدان، نمایندگان این سه شهر در شورای عالی استان‌ها چند جلسه در تهران برگزار کردند تا با انعقاد تفاهم‌نامه‌ای زمینه برای توسعه گردشگری با تشکیل مثلث گردشگری غرب کشور فراهم شود.

عضو شورای اسلامی شهر کرمانشاه تصریح کرد: کرمانشاه از زمان مادها، هخامنشیان و ساسانیان در بیستون کتیبه دارد که میراثی از تاریخ ایران و جهان است، هگمتانه نیز پایتخت مادهای همدان است و از این دست آثار تاریخی پیش از اسلام و پس از آن در تعداد چشمگیری در این سه شهر وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر میراث تاریخی، وجود منابع طبیعی بی‌نظیر کرمانشاه، سنندج و همدان وجه تمایز مثلث گردشگری غرب کشور با مثلث مرکزی ایران است.

موسوی نزدیکی مسافت میان این سه شهر را یکی دیگر از مزیت‌های مثلث گردشگری غرب دانست و ادامه داد: مسافت هر سه ضلع مثلث از راه زمینی دو ساعت بوده و شباهت بسیاری از لحاظ آداب و رسوم با یکدیگر دارند.

وی اضافه کرد: وجود این خصوصیات باعث شد شهردار سه شهر با حضور نماینده یونسکو تفاهم‌نامه‌ای برای توسعه گردشگری غرب کشور منعقد کنند تا بستر مناسب برای جذب بیشتر گردشگران به وجود آید.

عضو شورای اسلامی شهر کرمانشاه تصریح کرد: از یک اپلیکیشن رونمایی شده که مسافران و گردشگران می‌توانند از طریق آن درخصوص آثار تاریخی و طبیعی، مسافت بین آن‌ها و نحوه تهیه و خرید بلیط برای سفر به شهرهای دیگر مثلث آگاهی پیدا کنند.

وی اضافه کرد: سنندج به عنوان شهر خلاق موسیقی انتخاب شده و با انعقاد این تفاهم‌نامه می‌توان برای انتخاب کرمانشاه به عنوان شهر خلاق خوراکی و همدان به عنوان شهر خلاق صنایع دستی امیدوار بود و برنامه‌های لازم را تا شهریورماه سال آینده به نحوی طرح‌ریزی کرد که کسب این عناوین را تسهیل کند.

کد خبر 440784

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.