شناسایی و ساماندهی ۳۰۰ فضای بی‌دفاع شهری در اصفهان

مدیر کل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان از شناسایی و ساماندهی فضاهای بی‌دفاع شهری و ساختمان‌های نیمه ساز در این شهر خبر داد و گفت: تعداد ۳۰۰ فضای بی‌دفاع شهری در اصفهان ساماندهی شده است.

حسن محمدحسینی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: فضاهای بی‌دفاع شهری، از جمله فضاهایی است که به دلیل ویژگی‌های کالبدی اجتماعی، فرصت بروز بزهکاری و خشونت در آنها بالاست و شهرها و کلانشهرها اغلب دارای چنین فضاهایی هستند.

وی با بیان اینکه فضاهای بی‌دفاع شهری زمینه ساز بروز بسیاری از آسیب‌های اجتماعی و ناهنجاری‌ها می‌شود، افزود: در شهر اصفهان ۸۳۰ مورد فضای بی‌دفاع شناسایی شده که تاکنون ۳۰۰ مورد از این فضاها ساماندهی شده است.

مدیر کل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: برای ساماندهی سایر فضاهای بی‌دفاع شهر نیز بر اساس ماده ۱۱۰ و بند ۱۴ ماده ۵۵ قانون شهرداری برنامه ریزی لازم شده و اخطارهای مربوطه به مالک و مالکان این فضاها داده شده است.

وی ادامه داد: بر اساس ماده ۱۱۰ قانون شهرداری نسبت به زمین یا بناهای مخروبه و غیرمناسب با وضع محل یا نیمه تمام واقع در محدوده شهر که در خیابان یا کوچه و یا میدان قرار گرفته و منافی پاکی و پاکیزگی و زیبایی شهر و یا موازین شهرسازی باشد، شهرداری می‌تواند به مالک اخطار کند که ظرف دو ماه به ایجاد نرده یا دیوار یا مرمت آن منطبق با نقشه مصوب شورای شهر اقدام کند.

محمدحسینی تاکید کرد: بر اساس بند ۱۴ ماده ۵۵ قانون شهرداری یکی از مهمترین وظایف شهرداری‌ها اتخاذ تدابیر مؤثر برای حفظ شهر از خطر سیل و حریق و رفع خطر از بناها و دیوارهای شکسته و خطرناک و به عبارت کلی رفع خطر از هر نوع اشیا آسیب‌زا برای سلامت شهروندان است.

وی با بیان اینکه این مدیریت محور فعالیت‌های خود را بر مبنای فرهنگ‌سازی، آموزش و پیشگیری قرار داده است، خاطرنشان کرد: بر اساس شاخص‌ها و آمارهای موجود، انجام اقدامات پیشگیرانه و مشارکت شهروندان در سال گذشته منجر به کاهش تخلفات شهری در اصفهان شده است.

کد خبر 440776

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.