احداث دومین پارک بزرگ خراسان رضوی در کاشمر

شهردار کاشمر گفت: بزرگترین پارک بانوان استان خراسان رضوی بعد از مشهد در شهرستان کاشمر احداث شد.

به گزارش ایمنا، جعفر سلیمانی اظهار کرد: بعد از مشهد بزرگ‌ترین پارک بانوان استان با تمامی امکانات و مساحت ۴۰ هزار متر مربع در کاشمر احداث شده است.

وی اضافه کرد: این پارک دارای فروشگاه و کافه‌تریا، زمین بازی کودکان، میزهای پینگ‌پنگ، آمفی‌تئاتر روباز، فضای نشیمن، وسایل ورزش همگانی، زمین شطرنج، فوتبال، والیبال و بسکتبال، هندبال، مسیر دوچرخه سواری، رینگ سلامت، زمین اسکیت، سوله ورزشی و تالار پذیرایی است.

شهردار کاشمر عنوان کرد: طراحی این پارک به گونه‌ای انجام گرفته که بانوان معلول نیز بتوانند از فضا و محیط آن استفاده کنند؛ تاکنون بین شهرهای خراسان رضوی به جز مشهد اینچنین سایتی دیده نشده و کاشمر پیشگام در این عرصه است.

سلیمانی اظهار کرد: چون از زیرساخت‌های مطلوب فاصله بسیاری داشتیم، طی چند سال اخیر سعی شد بیشتر اقدامات در حوزه عمرانی و کالبدی انجام شود. با وجود اینکه ۵۲ هزار نفر از بانوان شهر کاشمر از کمترین امکانات بی‌بهره بودند و فضای اختصاصی نداشتند اما زمانی که در تلاش بودیم پارک بانوان را احداث کنیم، برخی نقدهای بسیاری داشتند.

وی تصریح کرد: با تمام نقدهایی که شد اما بهترین فضای شهر را برای پارک بانوان اختصاص دادیم. این پارک در ضلع جنوب غربی شهر کاشمر واقع شده و از نظر دسترسی برای بانوان بسیار راحت است.

شهردار کاشمر اظهار کرد: در پارک بانوان پیش‌بینی انجام ۲۳ فعالیت ورزشی شده است. این پارک به گونه‌ای محصور شده که هم‌زمان یک‌هزار نفر از بانوان به راحتی و بدون نگرانی می‌توانند داخل آن به ورزش و تفریح بپردازند.

سلیمانی عنوان کرد: در حال حاضر فقط زمین این مجموعه ۱۰۰ میلیارد تومان ارزش دارد. نه تنها در احداث این پارک وسواس بسیاری داشتیم بلکه سعی شد بهترین مکان با تمام تجهیزات و امکانات مورد نیاز بانوان احداث شود.

وی با بیان اینکه هنوز بانوان به ۱۰ درصد مطالبات به حقی که دارند، نرسیده‌اند، ادامه داد: بتن‌ریزی دو سالن روباز ورزشی در جنوب شهر ایجاد شده و به زودی مورد استفاده جوانان قرار می‌گیرد.

شهردار کاشمر تصریح کرد: اگر چه شهر کاشمر با ۹۰ سال قدمت تا کنون ۱۰ سالن ورزشی نداشته اما شهرداری کاشمر تلاش کرده تا ۱۰ سالن ورزشی را در نقاط مختلف شهر احداث کند، به خاطر نبود زمین در پایین شهر مجبور شده‌ایم کشتارگاه قدیم و میدان بار سابق شهرداری را تبدیل به سالن ورزشی کنیم.

سلیمانی اظهار کرد: اگر چه در چند سال اخیر املاک تمام شهرداری‌های کشور کم شده و برای تأمین هزینه‌های خود مجبور به فروش املاک شده‌اند، اما شهرداری کاشمر به عنوان تنها شهر استان نه تنها املاک قبل را حفظ کرده بلکه به آن اضافه هم شده است.

وی ادامه داد: اگر چه تملک و آزادسازی ورودی شهر از سمت شادمهر به کاشمر از میدان شهیدان عاصمی تا میدان شهید غلامی به طول ۱۵۰ متر از وظایف راه و شهرسازی است اما اقدامی صورت نگرفته در صورتی که اگر راه شهرسازی وظیفه خود را به درستی انجام دهد و ما نیز روشنایی را تأمین کنیم یکی از زیباترین ورودی‌ها ورودی شرقی خواهد بود.

شهردار کاشمر افزود: متأسفانه در جداره‌های بلوار ورودی همین محور که متولی آن اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای است، نخاله می‌ریزند؛ در صورتی که اگر بعداً بخواهد این قسمت آسفالت شود، نشست‌های بسیاری خواهیم داشت و مجدد هزینه ترمیم از جیب همین مردم باید تأمین شود.

سلیمانی اظهار کرد: تا کنون ۳۰۰ میلیون تومان برای نصب ۲۵ دوربین در سطح شهر، ۱۰۰ میلیون تومان برای اجرای کانال سرپوشیده هدایت آب‌های سطح مسکن مهر تا بلوار سید مرتضی به طول ۲۰۰ متر و ۲۵۰ میلیون تومان برای اجرای کانال دفع آب‌های سطحی از میدان آمار تا میدان غدیر با طول ۸۵۰ متر هزینه شده است.

منبع: ایسنا

کد خبر 440769

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.