تست جدید کرونا مانع شیوع بیشتر بیماری می‌شود

متخصصان معتقد هستند اگر آزمایش تشخیص کرونا به صورت گسترده و به دفعات انجام شود، می‌تواند پیش از تولید واکسن، مانع شیوع بیشتر این بیماری در سراسر جهان شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروهی از محققان یک وسیله تشخیص سریع بیماری کرونا توسعه داده‌اند که شبیه ابزار تست بارداری خانگی عمل می‌کند و در آن از تکنولوژی مشابهی استفاده شده است. نحوه عملکرد این وسیله بدین صورت است که فرد بزاق خود را روی نوار کاغذی آن قرار می‌دهد، البته فرد می‌تواند بزاق خود را با مقدار کمی محلول سالین (saline solution‌) نیز ترکیب کند. سپس محلول جذب نوار کاغذی شده و در صورت وجود ویروس در بزاق فرد رنگ آن تغییر می‌کند؛ آنتی بادی تولید شده در بدن فرد مبتلا به عفونت باعث تغییر رنگ نوار کاغذی می‌شود.

هنگامی که نتیجه آزمایش کرونا چند روز طول بکشد، ممکن است این بیماری به افراد زیادی منتقل شود. علاوه بر این زمانی که فردی به بیماری کرونا مبتلا می‌شود، ویروس عامل بیماری به سرعت در بدن تکثیر می‌شود و شرایط بیمار را بدتر می‌کند. به همین دلیل افزایش سرعت تشخیص بیماری از اهمیت زیادی در کنترل آن برخوردار است. مزایای استفاده از روش جدید این است که دردناک نیست و نیازی به مراجعه بیمارستان ندارد. برای مطلع شدن از نتایج آن نیز لازم نیست فرد چندین روز منتظر بماند.

به منظور پیشگیری از شیوع گسترده ویروس کووید -۱۹، باید افراد مبتلا به سرعت تشخیص داده شوند، سپس این افراد باید پیش از آلوده کردن دیگران، خود را قرنطینه کنند. اگر فردی چهار یا پنج روز منتظر بماند تا نتایج آزمایش کرونا مشخص شود نمی‌داند که آیا لازم است تماس‌های خود با دیگران را محدود کند و در خانه بمانند یا خیر. در این صورت ممکن است کارمندی ویروس را به همکاران خود منتقل کند، کودکان مبتلا نیز ممکن است باعث بیمار شدن معلم و هم کلاسی‌های خود شوند؛ بدین ترتیب سرعت گسترش بیماری افزایش پیدا می‌کند.

شرکت‌های زیادی در کشورهای مختلف روش‌های جدیدی توسعه داده‌اند که می‌تواند در حداقل زمان ممکن نتیجه آزمایش را اعلام کند. مشکل مشترک تست‌های توسعه یافته این است که از دقت کافی برای تشخیص بیماری برخوردار نیستند؛ بنابراین موفق به دریافت مجوز سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) نشدند.

از آنجایی که مواد مورد استفاده در بعضی تست‌های خانگی تشخیص کرونا ارزان است، مبلغ انجام این تست‌ها زیاد نیست و افراد زیادی می‌توانند آن‌ها را تهیه کنند، اما تست‌های ارزان حساسیت و دقت کمتری دارند، به همین دلیل اگر مقدار کمی از ویروس در بدن فرد باشد، ممکن است آن را تشخیص ندهد، اما اگر بدن فرد عفونی شده دارای مقدار زیادی ویروس باشد، این تست‌ها می‌توانند نتایج قابل اطمینانی را ارائه دهند.

به گفته محققان حتی استفاده از این روش‌های تشخیص نیز می‌تواند مانع شیوع هر چه بیشتر بیماری شود. اگر مردم هر روز در منزل از تست‌های ارزان قیمت استفاده کنند، می‌توان ۸۵ درصد افراد مبتلا را پیش از اینکه بیماری را به دیگران منتقل کنند، تشخیص داد. به منظور اطمینان از نتایج این نوع آزمایش‌ها می‌توان چندین مورد از آن‌ها را به صورت مکرر انجام داد.

کد خبر 440749

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.