چشم‌انداز بورس مثبت است/ نوسانات در بازار طبیعی است

یک کارشناس بورس و بازار سرمایه با بیان اینکه فراز و فرود در بازار بورس کاملاً طبیعی است، گفت: چشم‌انداز این بازار تا پایان سال مثبت است. حقیقی‌ها باید صبر بیشتری داشته باشند؛ بازار سرمایه بازاری بلندمدت است و نباید نگاه کوتاه مدتی به این بازار داشت.

همایون دارابی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا درباره کاهش پی‌درپی شاخص کل بورس اظهار کرد: پس از عبور شاخص از مقدار عددی دو میلیون واحد، بازار با استراحت مواجه شد که این استراحت پس از مدتی به اصلاح تبدیل شد؛ پس از این استراحت نیز به مرور عرضه حقیقی‌ها در بازار افزایش یافت و روند اصلاحی را شدت بخشید.

وی با بیان اینکه فراز و فرود در بازار بورس کاملاً طبیعی است و قیمت‌ها نمی‌تواند تا بی‌نهایت روند یکسانی را طی کنند، گفت: چشم‌انداز این بازار تا پایان سال مثبت است. حقیقی‌ها باید صبر بیشتری داشته باشند؛ بازار سرمایه بازاری بلندمدت است و نباید نگاه کوتاه مدتی به این بازار داشت.

این کارشناس ارشد بازار سرمایه با اشاره رشد قابل توجه شاخص کل بورس از ابتدای سال گفت: دستیابی به هدف دو میلیون واحدی در کنار رخدادهای کلان اقتصادی نظیر کاهش نرخ بهره بانکی و آزاد شدن ۳۰ درصد دوم سهام عدالت باعث افزایش فشار بر بازار شد.

دارابی خاطرنشان کرد: اگر خواهان بازار سهام مثبتی در کشور هستیم باید به تناسب شرایط، سیاست‌های دولت نیز باید با این هدف هم راستا باشد؛ افزایش نرخ بهره بانکی به ۲۱ درصد، مغایر با این هدف و کاملاً اشتباه بود.

وی افزود: در همین حال مبهم بودن شرایط پالایشگاه‌ها با دولت مسئله منفی دیگری است اما تصمیمات خوبی در دو روز اخیر گرفته شده است که نتیجه آن به زودی در بازار نمود پیدا خواهد کرد.

این کارشناس ارشد بازار سرمایه با بیان اینکه تب هیجان در رفتار حقیقی‌های بازار بسیار بیشتر از حقوقی‌ها است، اظهار کرد: به همین دلیل امکان پیش‌بینی دقیقه نقطه بازگشت بازار وجود ندارد. در واقع کشیدگی رفتاری حقیقی‌ها بیشتر از حقوقی‌ها است.

دارابی خاطرنشان کرد: پس از پایان اصلاح جاری، صنایع فلزی-معدنی و گروه شرکت‌های سرمایه‌گذاری گزینه‌های خوبی برای خرید محسوب می‌شوند. در این بین گروه بانکی به دلیل افزایش نرخ بهره بانکی و گروه پالایشگاهی نیز به دلیل نبود رگولاتوری و همچنین اعلام نشدن برنامه‌ای جامع، جذابیت جامع گذشته را ندارند.

کد خبر 440721

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.