۶ طرح عمرانی شهرداری آستارا به بهره برداری رسید

در دومین روز از هفته دولت، شش طرح عمرانی و عام‌المنفعه شهرداری این شهر با اعتباری بالغ بر ۶۴ میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

جواد معیتی در حاشیه آئین افتتاح این طرح‌ها در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: نصب المان در ضلع شرقی پارک تالاب استیل، احداث پارک محله‌ای در کوچه پانزدهم خیابان شهید رستمیان، کانال جمع آوری و هدایت آب‌های سطحی معابر در خیابان فرهنگیان، کوچه‌های هفتم شهید خدایی، اکبرزاده، پنجم و هفتم شهید رستمیان و نهم خلیل آباد به طول یک هزار و ۱۴۰ متر، آزادسازی حریم رودخانه مرداب حد فاصل خیابان فارابی تا عباسیه جنوبی، آسفالت معابر سطح شهر به مساحت ۳۵ هزار متر مربع، کف سازی و پیاده رو سازی در سطح شهر به مساحت پنج هزار و ۵۰۰ متر مربع در دومین روز از هفته دولت افتتاح شد.

وی با بیان اینکه میدانی به نام شهید رجایی در شهر آستارا احداث شده و برای اصلاح هندسی و رقوم، فضای سبز و تأسیسات روشنایی آن در حدود یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال هزینه صرف شده است، افزود: سردیس شهید رجایی توسط "محسن گلستانی" مجسمه ساز و پیکرتراش برجسته کشورمان با هزینه‌ای بالغ بر ۳۵۰ میلیون ریال طراحی و ساخت شده و تا پایان هفته دولت جاری در میدان جدید نصب و افتتاح می‌شود.

شهردار آستارا افزود: شهرداری و شورای اسلامی آستارا همواره تلاش می‌کند تا با توسعه و افزایش امکانات رفاهی، آرامش را برای شهروندان فراهم کند و این شهر را به جایگاه واقعی و شایسته خود برساند.

معیتی تصریح کرد: شیوع ویروس کرونا شهرداری‌ها را به لحاظ مالی و اقتصادی با شرایط بحرانی مواجه کرده است، اما مدیریت شهری در این مدت مذاکرات خوبی با مسئولان استانی و کشوری برای جذب بودجه داشته و از هر لحاظ یکی از شهرداری برتر استان گیلان بوده است.

وی عنوان کرد: تعدادی از سرمایه گذاران بخش خصوصی علاقمند به سرمایه گذاری در آستارا هستند که امیدواریم با جذب این افراد و احداث طرح‌های مختلف گردشگری، زمینه اشتغال زایی جوانان این شهر فراهم کنیم.

به گزارش ایمنا، شهر بندر مرزی آستارا با ۵۱ هزار و ۵۷۹ نفر جمعیت در غرب استان گیلان و در همسایگی کشور جمهوری آذربایجان واقع شده است.

کد خبر 440714

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.