راه حل سوئدی‌ها برای حفظ روحیه سالمندان در دوران کرونا

مقامات رسمی گوتنبرگ، کلانشهری در سوئد، اعلام کرده‌اند که به زودی افراد بالای ۶۵ سال که نیازمند کار با تکنولوژی یا ابزارهای دیجیتالی هستند، از حمایت دولت برخوردار خواهند شد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مقامات رسمی گوتنبرگ متعهد شده‌اند در دوران پاندمی کرونا که مردم اغلب در تنهایی به سر می‌برند، به یاری افراد کهنسال بپردازند و آن‌ها را از خدمات دیجیتال رایگان برخوردار کنند. در نتیجه این نوآوری، جوامع پیر می‌توانند از طریق اینترنت و دنیای مجازی با عزیزان و بستگان خود ارتباط برقرار کنند و به جستجوی موضوعات مورد علاقه خود در اینترنت بپردازند.

به دنبال پیاده‌سازی طرح فوق، کارکنان شهرداری موظف خواهند بود آموزش‌های لازم برای استفاده از تکنولوژی و ابزار تکنولوژیک نظیر گوشی‌های هوشمند تلفن همراه و لپ‌تاپ یا کامپیوتر را جهت برقراری ارتباط با سایریت، به طور کامل در اختیار افراد پیر قرار دهند.

شهردار گوتنبرگ در جلسه‌ای که با کارکنان خود جهت کمک به جمعیت بالای ۶۵ سال در دوران کرونا برگزار کرد به این نتیجه رسید که استفاده از دنیای مجازی و تکنولوژیک بهترین راه برای رهایی این افراد از تنهایی‌های ناشی از انتشار ویروس کرونا خواهد بود. بنابراین، مقامات رسمی آمادگی خود برای ارائه تمام خدمات در این زمینه را به افراد آسیب‌پذیر جامعه اعلام کردند که قرار شده است در چند روز آینده این پروژه به مرحله اجرا درآید.

علاوه بر این، برخی از کارکنان شهرداری پیشنهادات بسیار خوبی برای ارائه خدمات دیجیتالی به افراد پیر جامعه ارائه دادند؛ به عنوان مثال، از نظر این افراد بسیاری از قسمت‌های کتاب خانه‌ها و موزه‌های سراسر شهر مجهز به امکانات دیجیتالی است و به همین دلیل، آموزش افراد کهنسال در زمینه استفاده از گوشی‌های هوشمند در این ساختمان‌ها می‌تواند بسیار مؤثر واقع شود. علاوه بر این، افراد آسیب‌پذیر جامعه می‌توانند در کتاب خانه‌ها و موزه‌های شهر به مطالعه کتاب یا تماشای دیدنی‌های موزه بپردازند که همین امر می‌تواند به رهایی آن‌ها از حس تنهایی، به خصوص در دوران کرونا، کمک قابل توجهی کند.

کد خبر 440712

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.