۳ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۸
کتابخانه‌های سبز

ساکنان و گردشگران صوفیه، پایتخت بلغارستان می‌توانند تا آخر ماه آگوست از کارت‌های عضویت کتابخانه به صورت رایگان بهره‌مند شوند و با امانت گرفتن کتاب از کتابخانه‌های سیار به مطالعه در پارک‌ها و فضاهای سبز مورد علاقه خود مشغول شوند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شهردار صوفیه اعلام کرد که به منظور جذب شهروندان و مهمانان پایتخت قصد دارد از کمپین سنتی تابستانی کتابخانه صوفیه، که از اوایل آگوست آغاز شده است رونمایی کند. شهروندان و مهمانان می‌توانند کارت عضویت رایگان دریافت کنند و با تهیه کتاب از کتابخانه‌های سیار مستقر در فضاهای سبز و باغ‌های سراسر شهر به مطالعه در پارک مورد علاقه خود مشغول شوند. این جنبش برای اولین بار در سال ۲۰۱۵ با عنوان "کتابخانه‌های سبز" آغاز شد و از آن سال تا کنون تعداد پنج هزار نفر از افراد علاقمند، به کتابخوانی در فضاهای سبز جذب شده‌اند. تعداد بازدیدکنندگان از کتابخانه‌های سبز صوفیه به بیش از ۱۵ هزار نفر رسیده است و هر روز بر این تعداد افزوده می‌شود.

امسال برای اولین بار در تاریخ صوفیه قرار است کودکان و نوجوانان نیز سهمی در کتابخانه‌های سبز داشته باشند که در این راستا مقامات رسمی شهر در نظر دارند برنامه‌های آموزشی و سرگرمی متعددی با ربات‌های زنبور برای آن‌ها اجرا کنند و مهارت طراحی سه‌بعدی را به آن‌ها آموزش دهند.

علاوه بر این علاقمندان به کتابخوانی می‌توانند از فرصت‌هایی که کتابخانه‌های سیار دارای هزار و ۵۰۰ جلد کتاب از نویسندگان مشهور معاصر بلغاری و همچنین نویسندگان خارجی در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد بهره‌مند شوند.

این اولین باری است که صاحبان کتابخانه‌های سبز به داوطلبان اجازه می‌دهند کتاب‌ها را به منزل ببرند و پس از مطالعه کامل آن‌ها را بازگردانند. این در حالی است که ساکنان و مهمانان اهل صوفیه که کتاب‌ها را به امانت می‌گیرند اغلب مایلند روزهای متوالی به فضاهای سبز بازگردند و در همانجا مطالعه کتاب مورد علاقه خود را به پایان برسانند.

استقبال مردم صوفیه از کتابخانه‌های سبز سراسر شهر به حدی بوده است که تا کنون بیش از هزار و ۲۰۰ کتاب ارزشمند خود را به این کتابخانه‌ها اهدا کرده‌اند.

کد خبر 440689

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.