نصب ۲۵۰۰ پرچم مشکی در نقاط مختلف شهر اصفهان

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان گفت: به مناسبت فرا رسیدن ماه محرم ۲۵۰۰ پرچم مشکی در نقاط مختلف شهر نصب شده است.

حسین امیری در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا شرایط متفاوتی را نسبت به سال‌های گذشته در برگزاری مجالس عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) شاهد هستیم.

وی با بیان اینکه بر اساس دستورالعمل‌های ابلاغی ستاد مدیریت کرونا در استان اصفهان برگزاری مراسم عزاداری در فضاهای بسته ممنوع است، تاکید کرد: ضوابطی در این زمینه ابلاغ شده که قطعاً هیئت‌های مذهبی شهر نیز باید آن‌ها را رعایت کنند.

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: شهرداری تلاش کرده همگام و همراه هیئت‌های مذهبی شهر شرایطی فراهم کند تا هیئت‌ها برنامه‌های خود را به خوبی اجرا کنند.

وی با بیان اینکه سازمان آتش نشانی همچون سال‌های گذشته همزمان با آغاز فعالیت‌های هیئت‌ها و تکایا اقدام به بازدید ایمنی سنجی از فضای داخلی، امکانات و تجهیزات داخلی این مکان‌ها کرده است، افزود: در راستای افزایش تأمین ایمنی عزاداران حسینی اکیپ‌های عملیاتی این سازمان هر شب قبل و در حین برگزاری مراسم سوگواری از محل هیئت‌های میزبان بازدید می‌کنند همچنین کپسول‌های اطفای حریق به صورت امانی در اختیار هیئت‌ها قرار می‌گیرد.

امیری با اشاره به اهتزاز پرچم اباعبدالله الحسین در مناطق هشت، دو و ۱۰ شهرداری، ادامه داد: به مناسبت فرا رسیدن ماه محرم ۲۵۰۰ پرچم مشکی در نقاط مختلف شهر نصب شده است.

وی گفت: پرچم‌های ویژه امام حسین (ع) از پنجم محرم در مناطق ۱۵ گانه شهر توزیع می‌شود که روی آن‌ها اسامی شهدای کربلا نقش بسته است.

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان گفت: مردم با توجه به شرایط ایجاد شده می‌توانند نذورات خود را به صورت اقلام سیاهپوشی یا بنرهای ویژه ماه محرم توزیع کنند.

وی اظهار کرد: اکیپ‌های بازرسی و نظارت شهرداری بر پاکسازی و نظافت اطراف مجالس عزاداری نظارت خواهند کرد.

کد خبر 440675

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.