رویداد شتاب با هدف ارائه راهکارهای نوین جهت تولید محصول برگزار می‌شود

معاون علمی دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اصفهان گفت: رویداد شتاب با هدف تجمیع دانش موجود در یک حوزه تخصصی و ارائه راهکارهای نوین جهت تولید محصول و خدمات جدید با بهره‌وری بالاتر برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، احسان مشکلانی در نشست خبری امروز دوشنبه _سوم شهریور ماه_ که در محل دانشگاه علمی کاربردی جامع استان اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: سیاست کلی دانشگاه جامع علمی کاربردی استان توسعه رشته‌ها در حوزه‌های ۱۰ گانه است که بر مبنای مزیت‌های نسبی و چالش‌های استان انتخاب شده‌اند.

وی افزود: این رشته‌ها در حوزه‌های صنایع تبدیلی پسماند، خدمات گردشگری، صنایع دستی ترکیبی، دامپروری دانش بنیان، اقتصاد کشاورزی، کشت گلخانه‌ای و گیاهان دارویی، هنر کاربردی، چاپ و بسته بندی در حوزه بازاریابی فروش بوده است.

معاون علمی دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اصفهان با اشاره به رویداد شتاب عنوان کرد: این رویداد با هدف تجمیع دانش موجود در یک حوزه تخصصی و ارائه راهکارهای نوین جهت تولید محصول و خدمات جدید با بهره‌وری بالاتر بوده که مطابق با نیاز بازار و آینده‌گراست.

مشکلانی با بیان اینکه بسیاری از بازارهای جدید بر اساس رویدادها ایجاد می‌شود اظهار کرد: در تاریخ ۱۲ شهریور ۹۹ رویدادی با موضوع کشت تجاری موسیر در تیران و کرون برگزار می‌شود. همچنین اولین هاب شیرینی ایران در تاریخ ۲۶ شهریور با حضور فعالان گز و شیرینی کشور در اصفهان برگزار می‌شود. در تاریخ هشت مهرماه نیز رویداد طراحی لباس پاییزه را داریم که در حوزه طراحی لباس مخصوص پاییز برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: در تاریخ ۲۸ آبان رویداد شتاب گردشگری خرید اصفهان را داریم و در تاریخ ۲۹ آبان نیز رویداد شتاب مدل‌های کسب و کار و تولید پوشاک برگزار می‌شود.

معاون علمی دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اصفهان خاطرنشان کرد: اول آذرماه همزمان با هفته نکوداشت اصفهان رویداد شتاب میناکاری و در تاریخ ۲۹ آذرماه رویداد شتاب سنگ‌های ساختمانی در تیران و کرون برگزار خواهد شد. هشتم بهمن ماه برگزاری رویداد شتاب فولاد و صنایع و بسته را داریم که با همکاری تولید کنندگان فولاد در کشور برگزار می‌شود. ۲۰ بهمن ماه رویداد شتاب با عنوان توت برگزار می‌شود که یکی از سرمایه‌های بزرگ بوده و برخلاف بقیه پیش رویداد است.

مشکلانی تأکید کرد: این رویدادهای شتاب با همکاری متخصصان و نیز انجمن‌های صنفی حوزه‌های مختلف برگزار می‌شود و در تلاش است بستر شغلی مناسب را برای فارغ التحصیلان دانشگاه‌ها فراهم کند.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ایمنا مبنی بر چگونگی بکارگیری فارغ التحصیلان دانشگاه بعد از اتمام تحصیل گفت: راه حل اول نیاز دستگاه متقاضی است. ما بررسی می‌کنیم که حقیقتاً صنعتی نیاز به پذیرش دانشجو در مهارتی خاص داشته باشد. روش دوم برگزاری رویدادهای شتاب است تا ایده‌های نوآورانه را شناسایی کرده و از نظر مادی و معنوی از آنان حمایت کنیم؛ در این صورت زمینه برای ایجاد شغل توسط فارغ التحصیلان به صورت گروهی فراهم می‌شود.

معاون علمی دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اصفهان ادامه داد: به علاوه ما مرکز مشاوره‌ای داریم که به صورت مجازی و حضوری مشاوره‌های لازم را به دانشجویان و غیر دانشجویان ارائه می‌دهد.

مشکلانی با اشاره به جذب مستقیم در بازار کار تأکید کرد: اگر دانشجویان مهارت لازم را در حوزه تحصیلی بیاموزند، می‌توانند به راحتی وارد بازار کار شوند. جذب شغلی این دانشگاه ۷۰ درصد است؛ بدین معنا که ۷۰ درصد فارغ التحصیلان دانشگاه وارد باز کار می‌شوند.

کد خبر 440672

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.