پروژه ساماندهی ۳۵۰ کیلومتر از رودخانه های اصفهان در حال اجراست

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اصفهان از ساماندهی ۳۵۰ کیلومتر از رودخانه های این استان خبر داد.

به گزارش ایمنا به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای اصفهان، مسعود میرمحمد صادقی با اشاره به ابلاغ نقشه کلی شرکت آب منطقه‌ای جهت کنترل سیلاب به شهرک‌های صنعتی اظهار کرد: به تمام شهرک‌های صنعتی استان اصفهان ابلاغ شد تا متناسب با دستورالعمل‌های دفتر مهندسی رودخانه‌های شرکت آب منطقه‌ای و بر اساس مطالعات انجام شده نسبت به تعیین حد بستر و حریم رودخانه اقدام کنند.

وی افزود: ۳۰ کیلومتر از رودخانه پلاسجان در بالادست زاینده رود ساماندهی و ۷۰ کیلومتر از این رودخانه نیز جهت پیشگیری از تصرفات حریم و بستر رودخانه آزادسازی شده است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای اصفهان با تاکید بر اهمیت ساماندهی رودخانه‌های استان اصفهان تصریح کرد: ۳۵۰ کیلومتر از رودخانه‌های استان اصفهان ساماندهی شده است که می‌توان به ۷۰ کیلومتر ساماندهی در رودخانه زاینده رود در محدوده شهرستان فلاورجان و ۸۰ کیلومتر هم در شرق اصفهان اشاره کرد.

وی اضافه کرد: در حال حاضر قراردادهایی تحت عنوان ساماندهی رودخانه‌های استان اصفهان در حال اجراست که تاکنون ۹ کیلومتر در مسیر برخوار و ۱۲ کیلومتر رودخانه شور در سرشاخه‌های آن در شهرستان دهاقان ساماندهی شده است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای اصفهان با اشاره به ساماندهی رودخانه پلاسجان در نزدیکی پل گشنیزجان گفت: با توجه به فرسایش بیش از حد مئاندر (رودپیچ) رودخانه اصلاح و ساماندهی شده است و تاکنون عرض ۷۰ متری رودخانه به طول دو کیلومتر در حال اجرا است.

کد خبر 440653

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.