شهرداری مشهد مکلف به تهیه برنامه فرهنگ‌سازی برای استفاده از دوچرخه شد

شورای شهر مشهد به شهرداری اجازه داد در راستای اقدامات برای کاهش آلودگی هوا و تحقق حمل و نقل پاک در جهت توسعه و گسترش سامانه دوچرخه و اسکوتر اشتراکی و تشویق و ترغیب شهروندان به استفاده حداکثری از آن اقدام کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بر اساس این مصوبه که امروز (دوشنبه) در یکصد و سومین جلسه علنی شورای اسلامی مشهد بررسی و تصویب شد به شهرداری مشهد اجازه داده شد در راستای اقدامات برای کاهش آلودگی هوا و تحقق حمل و نقل پاک، ضمن توسعه و گسترش سامانه دوچرخه و اسکوتر اشتراکی و تشویق و ترغیب شهروندان به استفاده حداکثری از آن، نسبت به دریافت بهای خدمات ارائه شده به متقاضیان مطابق جدول و تبصره‌های ذیل اقدام کند.

در ادامه این مصوبه آمده است: سفر اول صرفاً در روز ثبت نام به میزان نیم ساعت رایگان بوده و به ازای هر چهار سفر غیر رایگان، یک سفر نیم ساعته رایگان برای هر شهروند در نظر گرفته می‌شود.

مبلغ ودیعه ۳۰ هزار تومان و حق بیمه سالانه ۲۰ هزار تومان برای هر نفر تعیین شد که متقاضی باید در زمان ثبت‌نام اینترنتی آن را پرداخت کند.

همچنین شهرداری مشهد مکلف است، برنامه فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی اثرات مثبت استفاده از دوچرخه را تهیه و گزارش اجرا و میزان استقبال شهروندان را حداکثر ظرف مدت سه ماه از تاریخ ابلاغ مصوبه به شورای شهر ارائه کند.

شورای شهر به شهرداری مشهد اجازه داد نسبت به تهیه مکانیزم اجرایی مناسب جهت توسعه حمل و نقل پاک مبتنی بر دوچرخه به منظور کاهش بار ترافیکی و تهیه سیاست‌های تشویقی برای استفاده دانش‌آموزان، دانشجویان، کارمندان و کارکنان دستگاه‌های اجرایی و سایر گروه‌های هدف از سیستم دوچرخه، اقدام کرده و آثار آن را در لایحه اصلاح بودجه شرکت توسعه ارتباطات ترافیکی لحاظ کند.

کد خبر 440650

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.