تکمیل پروژه راه‌آهن نیشابور - کاشمر از توان شهرداری خارج است

شهردار نیشابور با بیان اینکه برای تعیین تکلیف راه آهن نیشابور ـ کاشمر به بیش از ۱۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است، گفت: پرداخت این میزان اعتبار از توان شهرداری نیشابور خارج است.

به گزارش ایمنا، علی نجفی ظهر با اشاره به افتتاح پروژه‌های شهرداری نیشابور با اعتبار افزون بر ۶۲ میلیارد ریال در هفته دولت، اظهار کرد: مطالعات ترافیکی شهر در حال بررسی است و منتظر ارائه فاز اول در دو ماه آینده هستیم.

وی با اشاره به جابه‌جایی میدان بار تصریح کرد: هفته گذشته جلسه‌ای با حضور فرماندار نیشابور در کمیته عالی سرمایه‌گذاری برگزار و مقرر شد، در بحث جانمایی موضوع را قطعی کنیم.

شهردار نیشابور با اشاره به اینکه اتحادیه میدان بار آمادگی خویش را برای سرمایه‌گذاری در این پروژه‌ها اعلام کرده است، اضافه کرد: قطعاً بعد از جانمایی سرمایه‌گذاری به بخش خصوصی واگذار می‌شود.

نجفی تکمیل پروژه پل عابر پیاده تقاطع باغرود را منوط به مشارکت همه دستگاه‌ها دانست و گفت: در تکمیل پل عابر پیاده راه باغرود یک موافقت ضمنی با فولاد خراسان داشتیم و پیگیر هستیم تا مشارکت تمامی دستگاه‌های ذی‌ربط را داشته باشیم.

وی با اشاره به تعیین تکلیف تقاطع راه‌آهن خط کاشمر گفت: تأمین اعتبار این طرح بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان است که تأمین چنین اعتباری در توان شهرداری نیشابور نیست، البته فرماندار و یکی از نمایندگان شهر قول جذب اعتبارات در سطح ملی را داده‌اند تا بر اساس طراحی صحیح، اعتبار لازم از ناحیه ملی تأمین شود.

شهردار نیشابور با اشاره به اینکه فراخوان طراحی فاز اول برای جذب مشاور انجام شده، تصریح کرد: پس از جذب و شناسایی مشاور با انجام طراحی مناسب و صحیح براساس طرح و پس از تصویب در شورای همتای خراسان رضوی اعتبارات لازم در اختیار شهرداری قرار می‌گیرد.

نجفی درباره تکمیل بهسازی ورودی‌های نیشابور در خصوص ورودی رسالت اظهار کرد: در ورودی رسالت میان شهرداری و دهیاری دوگانگی ایجاد شده بود که با انعقاد تفاهم‌نامه‌ای مبنی بر واگذاری حق و حقوق تجاری و سد معبر منطقه رسالت به شهرداری نیشابور در برابر انجام نظافت و پاکسازی معابر امیدواریم که در سه ماه آینده نهایی شود.

وی با اشاره به تکمیل پروژه ناتمام پارک ریاضیات نیشابور عنوان کرد: با وجود جذب سرمایه‌گذار و انعقاد تفاهم‌نامه اولیه، در خصوص زمین پارک ریاضیات با مشکلات قانونی مواجه هستیم، البته در حال پیگیری هستیم و تا رفع مشکلات قانونی زمین باید منتظر بمانیم.

شهردار نیشابور تکمیل نشدن پروژه محوطه‌سازی افلاک‌نما را کمبود نقدینگی دانست و افزود: در سفر رئیس جمهور، اعتباری برای تکمیل پروژه افلاک‌نما اختصاص یافت که هنوز برای شهرداری آزادسازی نشده است.

نجفی پروژه ناتمام پیاده راه‌سازی عطار و خیام تصریح کرد: پرونده پیاده راه یک مرحله به شورای کمیته ترافیک رفته و مصوبه اولیه اخذ شده، اما ایراداتی در بحث پارکینگ بوده که با نهایی شدن در کمیته و شورای ترافیک پروژه عملیاتی می‌شود.

منبع: فارس

کد خبر 440643

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.