سرمایه‌گذاری گردشگری ایران در بازار چین برای دوران پساکرونا

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی برای به‌دست آوردن سهمی شایسته از بازار گردشگری چین به همکاری‌های فنی و کارشناسی با نمایندگانمان در این کشور تأکید کرد.

به گزارش ایمنا و به نقل از میراث‌آریا، ولی تیموری معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی و محمد قاسمی مدیر کل دفتر بازاریابی و تبلیغات ظهر روز یکشنبه دوم شهریورماه با حسین درویشی سرکنسول جمهوری اسلامی در گوانگ‌جو دیدار و گفت‌وگو کردند.

تیموری با بیان اینکه گردشگری یک راهکار دیپلماسی قدرتمند و پل ارتباطی بین کشورهاست، افزود: لغو روادید چین که در سال گذشته اجرایی شد در افزایش تعداد گردشگران ورودی این کشور بسیار تأثیرگذار بوده است.

او با اشاره به انجام مطالعات جامع در خصوص گردشگری چین، ادامه داد: برنامه عملیاتی دو ساله برای چین تدوین کرده‌ایم و با توجه به تأکید رئیس‌جمهوری چین درباره اهمیت گردشگری ایران این کشور پس از مهار کرونا یکی از اولین هدف‌های گردشگری خواهد بود که در کوتاه‌مدت آورده مالی خوبی را نصیب ایران خواهد کرد.

معاون گردشگری تاکید کرد: نباید اجازه بدهیم رکود و وقفه اجباری ایجاد شده به‌واسطه کرونا، آثار مثبت اقداماتی که در دو سال گذشته در بازار گردشگری چین انجام شده است، به فراموشی سپرده شود.

او در ادامه به اهمیت گوانگ‌جو به عنوان یکی از پنج کلان‌شهر مهم چین اشاره کرد و افزود: از منظر گردشگری گوانگ‌جو برای ما دارای اهمیت بالایی است و هر دو بخش خصوصی و دولتی برای ارائه خدمات فنی و کارشناسی در این حوزه علاقه‌مند به همکاری هستند. اختصاص سهمی شایسته از بزرگ‌ترین بازار گردشگری دنیا، مستلزم همکاری تنگاتنگ کارشناسی میان وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و نمایندگی‌های کشورمان در چین است.

تیموری برگزاری تورهای آشنایی‌سازی، نمایشگاه‌ها، نشست‌های BtoB را از جمله اقدامات قابل اجرا از سوی ایران عنوان کرد و از محدودیت‌های پروازی و عدم حضور ایرلاین‌های چینی در ایران به عنوان یکی از معضلات در این حوزه نام برد.

او تأکید کرد: هر گوشه چین به اندازه چند کشور برای ما مهم است، اما ایران آنچنان که باید به مردم این منطقه شناسانده نشده، با برنامه‌ها و اقداماتی که در دستور کار داریم چهره واقعی‌تری از ایران را به نمایش خواهیم گذاشت.

در ادامه درویشی سرکنسول جمهوری اسلامی در گوانگ‌جو میزان مبادلات تجاری ایران و گوانگ‌جو را پنج میلیارد و ۲۰۵ میلیون دلار اعلام کرد و افزود: بیشترین میزان تجارت ایران با چین در این منطقه انجام می‌شود که می‌توان از ظرفیت‌های گردشگری آن نیز بهره برد.

او با تاکید بر تصویب و ابلاغ برنامه‌ای در خصوص چین افزود: برای گردشگری چین به نقشه راه جدی و برنامه‌ای منسجم نیاز است. برای گردشگری چین که دارای ۱۴۵ میلیون نفر گردشگر است باید برنامه بلند مدتی را به ما ابلاغ کنید که درک صحیحی از این برنامه و نقشه راه شما داشته باشیم.

تبلیغات آنلاین، حذف واسطه‌ها، برای کاهش قیمت‌ها، مشارکت و رفع مشکلات پرداخت‌های الکترونیک، برنامه‌ریزی و رایزنی با شرکت هواپیمایی ماهان و CZ، ارتباطات فرهنگی، برگزاری رویدادهای مشترک و ورود به بحث خواهرخواندگی شهرها از جمله محورهایی بود که از سوی سرکنسول جمهوری اسلامی در گوانگ‌جو به آن‌ها اشاره شد.

کد خبر 440642

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.