ساماندهی ۳۳ هزار کارگر ساختمانی در مشهد

معاون خدمات شهری شهردار مشهد از به کارگیری بیش از ۳۳ هزار نفر روز کارگر ساختمانی در مدت چهار ماه پس از اجرای طرح ساماندهی کارگران فصلی، ساختمانی و موقت توسط مردم و کارفرما در سطح شهر مشهد خبر داد.

مهدی یعقوبی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: هدف از اجرای این طرح ساماندهی کارگران مستقر در میادین و بلوارهای سطح شهر بوده که بر همین اساس هم‌اکنون پنج جایگاه «میدان امام حسین (ع)»، «فردوسی»، بین «امام علی» و «سیدرضی»، «خلج» و «سلمان» در این راستا در سطح شهر فعال است.

وی با بیان اینکه از ابتدای طرح تاکنون ۳۱ هزار و ۵۵ نفر روز کارگر، توسط مردم مشغول به کار شده‌اند، گفت: تاکنون حدود شش هزار کارگر در سامانه ثبت کارگران ساختمانی مشهد ثبت نام کرده‌اند.

معاون خدمات شهری شهردار مشهد ادامه داد: کارگرانی که تا ساعت ۱۰ صبح برای کار اعزام نشده باشند در پروژه‌های شهری بکارگیری می‌شوند که تاکنون بالغ بر سه هزار نفر با این روش مشغول کار شده‌اند.

وی تاکید کرد: همه دستگاه‌ها باید برای ساماندهی کارگران ساختمانی به میدان عمل وارد شوند به‌گونه‌ای که هیچ دستگاهی در کار و ساخت‌وساز خود جداگانه کارگر استخدام نکند و از ظرفیت کارگری سامانه ثبت کارگران ساختمانی شهرداری مشهد استفاده کند.

یعقوبی افزود: در نظر داریم با هماهنگی‌های سازمان فنی و حرفه‌ای و حمایت‌های انجمن صنفی کارگران و گروه‌های مردم نهاد دوره‌های آموزشی برای ارتقای مهارت و تخصص کارگران در جایگاه‌های سامان‌دهی کارگران برگزار کنیم.

وی تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین آثار خوبی که در طرح سامان‌دهی کارگران رخ داده است، برقراری ارتباط مؤثر با خانه کارگر، کارخانجات صنعتی، کارگاه‌های تولیدی و اداره معین اقتصادی شهرداری بوده است که این اقدام باعث شده تا ۲۰۰ کارگر مشغول کار دائم شوند.

معاون خدمات شهری شهردار مشهد تأکید کرد: با توجه به اینکه راه‌اندازی طرح سامان‌دهی کارگران ساختمانی تجربه اول شهرداری مشهد بود، اما تاکنون با حمایت‌های شورای اسلامی شهر و اداره‌کل دادگستری توانسته اقدامات بسیار خوبی در راستای سامان‌دهی و حمایت کارگران با حفظ شأن آن‌ها انجام دهد.

کد خبر 440632

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.