۲۵۰۰ نفر از ایتام تحت پوشش کمک هزینه جهیزیه دریافت می‌کنند

‌رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: برای حدود دو هزار و ۵۰۰ نفر از ایتام بهزیستی و با کمک بنیاد مستضعفان جهیزیه تهیه می‌شود.

به گزارش ایمنا، به نقل از سازمان بهزیستی، وحید قبادی دانا رئیس سازمان بهزیستی کشور، در خصوص جزئیات جهیزیه اعطایی بنیاد مستضعفان به ایتام سازمان بهزیستی، اظهار کرد: توانمند سازی جامعه هدف یکی از برنامه‌های اصلی سازمان بهزیستی است. پیشگیری از معلولیت افراد، فعالیت در زمینه ارتقای تحصیلی و اشتغال جامعه هدف و اقداماتی نیز در خصوص مسکن مددجویان انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه یکی دیگر از فعالیت‌های سازمان بهزیستی در خصوص فرزند آوری و جمعیت است، افزود: اقداماتی نیز برای این موضوع انجام دادیم. تهیه جهیزیه مددجویان، دو موضوع فرزند آوری و جمعیت را در بر می‌گیرد و تسهیل‌گری برای تشکیل خانواده و ازدواج یکی از برنامه‌های بهزیستی برای جامعه هدفش است.

قبادی دانا تصریح کرد: سازمان بهزیستی سازمانی دولتی است، اما اگر نتواند کمک خیریه‌ها و مجموعه‌های حاکمیتی غیر دولتی را جلب کند برای رسیدن به اهدافش دچار مشکل می‌شود. به همین منظور سازمان بهزیستی ارتباط نزدیکی با خیریه‌ها، بخش‌های دولتی و غیر دولتی مانند بنیاد مستضعفان دارد.

رئیس سازمان بهزیستی با بیان اینکه کمک‌های مختلفی از طرف بنیاد مستضعفان به سازمان بهزیستی شده است، ادامه داد: برای حدود ۲ هزار و ۵۰۰ نفر از ایتام بهزیستی در سراسر کشور با کمک بنیاد مستضعفان جهیزیه تهیه می‌شود. بودجه بهزیستی برای تهیه جهیزیه سرانه افرادی که تحت پوشش هستند محدود است و از مجموعه‌های مختلف کمک گرفتیم و سعی کردیم این رقم را به عددی برسانیم که برای تهیه جهیزیه این افراد بتوانیم کاری انجام دهیم.

وی گفت: ۸ تا ۱۲ میلیون تومان رقمی است که برای تهیه جهیزیه مددجویان سازمان بهزیستی که دچار مشکلات عدیده‌ای هستند در نظر گرفته شده است. گاهی این رقم‌ها که اعلام می‌شود افراد با زندگی متوسط و یا مرفه خودشان مقایسه می‌کنند در حالی که مددجویان بهزیستی و کمیته امداد مشکلات زیادی دارند و این رقم‌ها می‌تواند در به حداقل رساندن مشکلات این افراد کمک کند.

کد خبر 440631

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.