اعمال محدودیت تردد خودروها در شهرکرد!

مدیر ترافیک و حمل و نقل شهری شهرداری شهرکرد از اجرای طرح سه‌شنبه‌های بدون خودرو در شهرکرد خبر داد و گفت: بر اساس این طرح از محدوده فلکه آبی تا چهارراه بازار در روزهای سه شنبه تردد خودروها محدود خواهد شد.

پیمان محقق در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: با توجه به پیگیری‌های سازمان شهرداری‌های کشور در بسیاری از شهرهای بزرگ و کلانشهرها محدودسازی تردد خودروها آغاز شده است.

وی افزود: شهرهایی که این طرح را اجرا نکردند تشویق شدند تا با انجام مطالعاتی تردد خودروها در بافت فرسوده شهر و جایی که امکان اجرای این طرح و دسترسی آسان به حمل و نقل عمومی فراهم باشد محدود شود که طرح سه شنبه‌های بدون خودرو با این هدف اجرایی شده است.

مدیر ترافیک و حمل و نقل شهری شهرداری شهرکرد تصریح کرد: در هسته مرکزی و بافت فرسوده شهر شهرکرد به منظور ترغیب مردم به استفاده از حمل و نقل عمومی و استفاده کمتر از خودروهای شخصی طرح سه شنبه‌های بدون خودرو اجرا خواهد شد.

محقق خاطرنشان کرد: طرح در شورای ترافیک مرکز استان مطرح و با کلیت آن موافقت شد؛ بر اساس این طرح از محدوده فلکه آبی تا چهارراه بازار در روزهای سه شنبه تردد خودروها محدود خواهد شد.

وی ادامه داد: دسترسی پنج کوچه منتهی به این خیابان مسدود می‌شود و در این روز خودروها باید از مسیرهای جایگزین برای تردد استفاده کنند.

مدیر ترافیک و حمل و نقل شهری شهرداری شهرکرد در پاسخ به این سوال که آیا پارکینگ طبقاتی یزدان که به همین خیابان منتهی می‌شود در روزهای سه‌شنبه بسته می‌شود؟ گفت: این پارکینگ نیز بسته می‌شود و اگر مصوبه شورای ترافیک بگیریم تنها مسیر پارکینگ طبقاتی یزدان می‌تواند بدون مانع برای تردد خودرو باشد.

محقق عنوان کرد: با توجه به مطالعات ترافیکی و آمار سنوات گذشته عمده خودروهایی که به این خیابان وارد می‌شود از آن خارج نمی‌شود و تردد در آن به دلیل وجود مراکز درمانی و تجاری بیشتر است.

وی تاکید کرد: به منظور توسعه حمل و نقل پاک اعم از پیاده روی و استفاده از دوچرخه، ایجاد دو ایستگاه دوچرخه در فلکه آبی و چهارراه بازار نیز در نظر گرفتیم و امید است دوچرخه‌ها خریداری شده و با بهای اندک به شهروندان اجاره داده شود.

مدیر ترافیک و حمل و نقل شهری شهرداری شهرکرد با بیان اینکه این طرح از چهارم شهریورماه جاری از ابتدای روز سه‌شنبه تا ساعت ۹ شب اعمال می‌شود، گفت: این طرح بیشتر در راستای فرهنگ‌سازی و استفاده از حمل و نقل عمومی است.

کد خبر 440626

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.