عشایر یکی از عوامل حفظ منابع پایه در اقتصاد مقاومتی هستند

رئیس مرکز حراست وزارت جهاد کشاورزی گفت: عشایر منابع پایه کشور از جمله مراتع را مدیریت می کنند و یکی از عوامل حفظ منابع پایه در چارچوب اقتصاد مقاومتی هستند.

به گزارش ایمنا به نقل روابط عمومی سازمان امور عشایر ایران، احمد طمراسی با بیان اینکه جامعه عشایری مصداق و تجلی اقتصاد مقاومتی هستند، اظهار کرد: اگر در بخش کشاورزی بخواهیم فکری برای یکی از اهداف محقق نشده و آرمانی کشور داشته باشیم شاید حوزه عشایر یکی از اولویت‌ها یا اولین اولویت است.

وی افزود: جامعه عشایری و سازمان امور عشایر بیشترین وزن و تکیه گاه را در حوزه مأموریت‌ها دارند و شاید نپرداختن به آن است که ما را دچار آسیب کرده است. در کشوری که درگیر تحریم و محدودیت‌های اقتصادی است اگر به بخش عشایری و تولید توجه بیشتری شده بود کمتر درگیر این موضوعات می‌شدیم.

رئیس مرکز حراست وزارت جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: در حوزه اقتصاد مقاومتی بخشی که می‌تواند در رسیدن به اقتصاد پایدار اثرگذار باشد همین بخش و حوزه عشایر است.

طمراسی ادامه داد: عشایر به خوبی دین خود را به نظام و کشور ادا کرده‌اند و در عرصه اجتماعی و تولید بعنوان یک مجموعه قابل اتکا با یک عقبه خیلی قوی هستند.

وی اظهار کرد: باید هم به ارتقای جایگاه عشایر و هم تبیین اهمیت عشایر و هم نقشی که در اقتصاد پایدار دارند توجه و تحقق آن را رقم بزنیم.

رئیس مرکز حراست وزارت جهاد کشاورزی با تاکید بر تقویت حراست و تأمین ابزارهای حراستی، گفت: با یک مرامنامه منبعث از شرع، قانون و اخلاق باید وظایف حراستی خودمان را انجام دهیم که ما آن را به عنوان صیانت از ارزشهای مادی و معنوی که جزو مأموریت‌ها و حوزه مسؤولیت حراستها قرار می‌گیرد، تلقی می‌کنیم.

در پایان این مراسم حکم انتصاب آقای "علی سلیمی" به عنوان رئیس اداره حراست سازمان امور عشایر ایران به وی ابلاغ و از تلاش‌ها و زحمات آقای "مراد نژاد" سرپرست پیشین حراست این سازمان تقدیر به عمل آمد.

کد خبر 440604

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.