ایران در اداره کردن ورزش بانوان الگوی جهان شده است/ اصفهان قطب ورزش کشور است

معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان گفت: ایران در اداره کردن ورزش بانوان در جهان الگو شده است و باعث شده رعایت حجاب در مسابقات برای دیگر کشورها نیز آسان شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، امروز _ دوشنبه ۳ شهریورماه _ مهین فرهادی زاد در گردهمایی نایب رییسان هیئت‌های ورزشی استان اصفهان که در باغ بانوان اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: خوشحالم که تا کنون ورزش بانوان را به این نقطه رساندیم. امیدی که شما می‌دهید به ما کمک می‌کند تا با تلاش بیشتری به ورزش خدمت کنیم.

وی ادامه داد: استان اصفهان در رشد ورزش کشور اثرگذار است. در رشته‌های مختلف ۶۶۹ ورزشکار داریم که ۷۵ نفر از اصفهان هستند. بعد از تهران اصفهان در تعداد ورزشکار از سهم بالایی برخوردار است و قطب ورزش کشور است.

معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه باید هیئت ورزشی بیماران خاص را حمایت کنیم، اضافه کرد: همیشه مسابقات پیوند اعضا با نشاط برگزار می‌شود و ایران در جهان سوم شد، خوشحالم که اصفهان برای کشور افتخار آفرینی کرده است. باید به وضع ورزش اصفهان و بانوان توجه بیشتری شود و بحث تعادل را پیش بگیریم. بعد از انقلاب الزام شد که خود بانوان برخی رشته‌ها را اداره کنند و همین باعث شد که داور و مدیران شایسته را تربیت کنیم.

فرهادی زاد افزود: ایران در اداره کردن ورزش بانوان در جهان الگو شده است و باعث شده که رعایت حجاب در مسابقات برای دیگر کشورها نیز آسان شود. ورزشکاران زن ایران در بخش‌هایی الگو بوده‌اند و تبلیغ ایران و حجاب را کرده‌اند. تنها عرصه‌ای که می‌تواند توانایی زنان را نشان دهد ورزش است.

وی با اشاره به اینکه قرار است فعالیت‌های ورزشی بانوان و آقایان ارزیابی شود و طبق آن بودجه دریافت کنند، گفت: با توجه به محدودیت برخی پوشش‌ها نمی‌توانیم مسابقات بانوان را در صدا و سیما تماشا کنیم، اما در تلاش هستیم که بتوانیم این رقابت‌ها را را رسانه‌ای کنیم. نایب رئیس‌های هیئت‌های ورزشی تأثیر زیادی روی ورزش بانوان دارند، باید پیشکسوتان را به شکلی تربیت کنیم که بتوانند مدیران خوبی برای ورزش بانوان باشند.

کد خبر 440600

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.