آزمایش و ردیابی بیماران به تنهایی برای مقابله با کرونا کافی نیست

نتایج یک بررسی نشان می‌دهد که آزمایش و ردیابی بیماران مبتلا به کووید -۱۹ به تنهایی برای مقابله با کروناویروس کافی نیست.

به گزارش ایمنا، محققان اظهار کردند که انجام تست تشخیص بیماری کووید -۱۹ به منظور شناسایی بیماران و ردیابی افرادی که با آنان در ارتباط بوده‌اند برای کند ساختن روند شیوع بیماری از جمله اقدامات ضروری اما ناکافی است مگر اینکه در کنار تدابیر دیگر دنبال شوند.

نتایج بررسی‌هایی که پیش از این انجام گرفته نشان داد رویکرد شناسایی و ردیابی بیماران می‌تواند عدد R (میانگین تعداد افرادی که یک فرد آلوده به ویروس آن‌ها را مبتلا می‌کند) را کاهش دهد. زمانی که عدد R به بیش از یک برسد به این مفهوم است که بیماری رو به گسترش است.

محققان انگلیسی معتقدند یافته‌های ما نشان می‌دهد آزمایش و ردیابی می‌تواند به کاهش عدد R کمک کند اما لازم است به درستی و با سرعت انجام شود. در حقیقت لازم است در مدت ۲۴ ساعت پس از شروع علائم بیماری تست تشخیصی انجام و افرادی که با بیمار در تماس بوده‌اند، قرنطینه شوند.

بنا به گزارش ایسنا، در این بررسی تاکید شد که انجام آزمایش و ردیابی بیمار به تنهایی در کنترل انتقال بیماری در بسیاری از جوامع کافی نخواهد بود و لازم است برای پایین آوردن عدد R اقدامات مکمل نظیر قرنطینه به موقع افراد نیز انجام شود.

کد خبر 440581

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.