احداث مجموعه مسکونی ۱۲۵ واحدی در چمگردان

شهردار چمگردان با اشاره به برنامه احداث مجموعه مسکونی ۱۲۵ واحدی در مساحتی بالغ بر ۶.۵ هکتار در شهر چمگردان، گفت: این مجموعه در بافت فرسوده شهر احداث خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علیرضا ملاکبیری در جمع خبرنگاران وجود بافت فرسوده را چالش فراروی مدیریت شهرهای ایران دانست و اظهار کرد: شهروندان ساکن در بافت فرسوده شهرها همواره برای دریافت خدمات شهری دچار مشکل و تنگنا هستند، زیرا اجرای طرح‌های زیرساختی مورد نیاز در این مناطق توسط دستگاه‌های اجرایی، خدمات‌رسان و شهرداری‌ها با محدودیت‌ها و موانع زیادی روبرو است؛ منازل مسکونی موجود در این مناطق نیز دچار مشکلات سازه‌ای هستند.

وی با بیان اینکه حدود یکصد هکتار از مساحت شهر چمگردان جزو بافت فرسوده است، افزود: شهرداری چمگردان برای ساماندهی بافت فرسوده شهر که یکی از معضلات اصلی شهر بشمار می‌آید اقدامات شایسته‌ای کرده است که کاهش عوارض ساخت و ساز در آن از جمله آن‌هاست.

شهردار چمگردان تصریح کرد: شهرداری این شهر با ارائه طرح‌های تشویقی با هدف احیای بافت فرسوده و جلوگیری از مهاجرت شهروندان به دلیل کمبود زمین برای ساخت و ساز، بالغ بر یک میلیارد تومان تخفیف به شهروندان ارائه داده است.

ملاکبیری با اشاره به برنامه احداث مجموعه مسکونی ۱۲۵ واحدی در مساحتی بالغ بر ۶.۵ هکتار در شهر چمگردان، گفت: این مجموعه در بافت فرسوده شهر احداث خواهد شد و مجوزهای آن نیز از کمیسیون ماده ۵ اخذ شده است؛ طرح تطبیق جمعیتی بافت فرسوده شهر نیز کامل شده و امیدواریم با اجرای این طرح مشکل مسکن جوانان شهر رفع شود.

وی ادامه داد: بر اساس قانون و برنامه ششم توسعه در شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی متولی صدور اسناد مالکیت است که شهر چمگردان نیز مشمول این قاعده است، اما تحقق این مهم نیازمند همراهی و همدلی بیشتر شهروندان است.

کد خبر 440566

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.