۳ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۰
هکر ۱۷ ساله  مازندرانی دستگیر شد

مسمومیت شش کودک بعد از خوردن قارچ‌های سمی، دستگیری هکر ۱۷ ساله، سرنوشت مرگبار مادر و دختر در گلپایگان، دستگیری عاملان شرارت وقمه‌کشی در گنبدکاووس، کشف جنازه دو زن و چهار کودک در ایرانشهر و دستگیری زن سارق تهرانی را در بسته حوادث ایمنا بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان از شهروندان خواست تا از مصرف قارچ‌های سمی و خودرو جدا خودداری کنند.

آبتین حیدرزاده افزود: با توجه به بارندگی‌ها رویش قارچ در جنگل، کوه‌ها و بیشه‌ها فراوان شده است و باید بدانیم که این قارچ‌ها به هیچ وجه نباید استفاده شود.

وی ادامه داد: عده‌ای تصور می‌کنند که بنا به تجربه می‌توانند قارچ‌های سمی را تشخیص دهند، اما از طریق ویژگی‌های ظاهری، بو و رنگ قارچ نمی‌توان به طور قطعی سمی و غیر سمی بودن آن را تشخیص داد، بر همین اساس شش کودک در شهرستان سیاهکل دچار مسمومیت شدید ناشی از مصرف قارچ‌های جنگلی و وحشی با علائم دل درد، اسهال و بی حالی به بیمارستان مراجعه کردند که از این تعداد، یک کودک جانش را از دست داد و دو کودک هم اکنون در بخش ICU بیمارستان الزهرا (س) رشت بستری هستند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان خاطرنشان کرد: رویش قارچ‌های سمی محدود به شهرستان سیاهکل نیست بلکه رویش این قارچ‌ها را در سایر شهرستان‌های استان نیز داریم، از این رو مردم باید جدا از جمع آوری و مصرف این قارچ‌ها خودداری کنند.

هکر ۱۷ ساله دستگیر شد

رئیس پلیس فتا نیروی انتظامی استان مازندران از دستگیری هکر نوجوان ۱۷ ساله ساروی خبر داد.

سامع خور شاد اظهار کرد: در پی کلاهبرداری‌های متعدد از هموطنان در اکثر نقاط کشور درباره فروش لباس در شبکه اجتماعی اینستاگرام، بررسی‌های اطلاعاتی در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی ادامه داد: مجرم سایبری با ارسال لینک‌های آلوده صفحه پرداخت جعلی اقدام به هک حساب‌های بانکی و برداشت غیرمجاز از حساب قربانیان می‌کرد.

رئیس پلیس فتای مازندران تصریح کرد: کارآگاهان اداره مبارزه با جرایم سایبری پلیس فتا استان مازندران طی عملیاتی پیچیده موفق به شناسایی و دستگیری این هکر سایبری در یکی از استان‌های همجوار شدند، هکر نوجوان تاکنون به مبلغ حدود سه میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال کلاهبرداری اعتراف کرده است.

سرنوشت مرگبار مادر و دختر در گلپایگان

سرپرست آتش نشانی گلپایگان اظهار کرد: بعد از تماس مسئولین سد و مردم با مرکز پلیس مبنی بر مشاهده دو جنازه غرق شده در کنار دیواره سد کوچری در گلپایگان بلافاصله نیروهای پلیس و به دنبال آن نیروهای امداد آتش نشانی و هلال احمر در محل حاضر و با جنازه شناور بر روی آب مادر و دختر مواجه شدند.

مهدی خلج تصریح کرد: تیم غواصی حاضر در صحنه، پیکر این مادر حدوداً ۴۵ ساله و دختر ۱۵ ساله را که مبتلا به معلولیت بود از دریاچه سد خارج کردند و اجساد به مرکز پزشکی قانونی تحویل داده شد و تحقیقات در مورد علت حادثه و زوایای مبهم این پرونده در دست بررسی است.

دستگیری عاملان شرارت و قمه‌کشی در گنبدکاووس

فرمانده انتظامی استان گلستان اظهار کرد: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع شرارت و قمه‌کشی در یکی از خیابان‌های گنبدکاووس بلافاصله مأموران پلیس امنیت عمومی شهرستان به محل اعزام شدند.

سعید دادگر افزود: با حضور مأموران در محل مشخص شد، دو شرور در ساعات پایانی شب با استفاده از سلاح سرد شیشه‌های یکی از مغازه‌ها را شکسته و با قدرت‌نمایی موجب رعب و وحشت اهالی شده و قبل از حضور پلیس از آنجا متواری شدند.

وی ادامه داد: در اقدامات فنی و تخصصی پلیس مشخص شد متهمان از اراذل و اوباش معروف شهرستان بودند که سوابق متعدد شرارت، نزاع و تیراندازی در سطح منطقه دارند.

فرمانده انتظامی استان گلستان با بیان اینکه متهمان برای فرار از قانون، دائماً مخفیگاه خود را تغییر می‌دادند، خاطرنشان کرد: سرانجام با اشراف اطلاعاتی و تلاش بی‌وقفه مأموران در عملیاتی ضربتی هر دو نفر در یکی از پاتوق‌هایشان دستگیر و به مقر انتظامی منتقل شدند.

وی گفت: این دو شرور در تحقیقات اولیه به اقدامات مجرمانه خود اعتراف و پس از تشکیل پرونده برای انجام مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

کشف جنازه دو زن و چهار کودک در ایرانشهر

اجساد شش نفر از شهروندان ایرانشهری که بر اثر بی‌احتیاطی با خودرو از رودخانه محلی عبور کرده بودند با تلاش نیروهای امدادی هلال احمر این شهرستان پیدا شد.

حسن مصفا اظهار کرد: راننده با احتیاطی از رودخانه محلی منطقه کوهستانی سیتل ایرانشهر عبور کرده که به دلیل عمق آب موجب غرق شدن شش سرنشین خودرو و زخمی شدن خود شد.

وی ادامه داد: نیروهای امدادی هلال احمر بلافاصله در محل حادثه حضور یافتند و با جست‌وجوی چند ساعته جنازه این افراد را پیدا و تحویل پزشکی قانونی دادند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان افزود: غرق شدگان دو خانم ۲۵ و ۳۵ ساله و چهار کودک دو، سه و پنج ساله بودند.

دستگیری زن سارق تهرانی

رئیس پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران از کشف یک فقره سرقت منزل خبر داد و گفت: زن همسایه سارق از آب در آمد.

علی کنجوریان اظهار کرد: پرونده‌ای با موضوع سرقت منزل در کلانتری ۱۵۹ بی‌سیم تشکیل و با دستور مقام قضائی برای رسیدگی تخصصی به پلیس آگاهی ارجاع داده شد.

وی خاطرنشان کرد: شاکی در تحقیقات پلیسی عنوان کرد، ساعت شش بعد از ظهر از منزل خود واقع در خیابان ۱۷ شهریور خارج شدم و پس از حدود سه ساعت به خانه بازگشتم و متوجه شدم مقادیری طلا به ارزش تقریبی ۵۰ میلیون تومان سر جای خود نبود و توسط افراد ناشناس به سرقت رفته است.

رئیس پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران ادامه داد: کارآگاهان در گام اول تحقیقات به محل وقوع سرقت رفته و با پایش محدوده وقوع جرم و بررسی صحنه سرقت متوجه می‌شوند سرقت داخلی بوده و سارق با مال باخته آشنایی داشته است که شاکی در اظهارات جدید عنوان کرد، یکی از ساکنان ساختمان به نام شهلا با همسرم دوست است و به خانه ما رفت آمد دارد و از جای کلیدهای واحد نیز مطلع است.

وی تصریح کرد: کارآگاهان با توجه به سرنخ‌های موجود و ادله به دست آمده به این نتیجه می رسند سرقت توسط شهلا به وقوع پیوسته است که پس از مواجه متهم با تحقیقات کارآگاهان ضمن قبول بزه انتسابی از عمل خود اظهار ندامت و پشیمانی کرد.

کد خبر 440564

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.