ادیب: آیت‌الله منتظری یک اسلام شناس تمام عیار بود

عضو هیئت علمی گروه فلسفه دانشگاه مفید قم گفت: مرحوم آیت الله منتظری همه ابعاد دانشگاهی دین را به خوبی می‌شناخت و با قرآن و روایت ائمه مأنوس بود؛ به طور کلی یک اسلام شناس تمام عیار بود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت‌الاسلام مسعود ادیب -یکشنبه ٢ شهریورماه ۱۳۹۹- در مراسم یازدهمین سالگرد درگذشت حضرت آیت الله منتظری که به صورت مجازی برگزار شد، اظهار کرد: مبنای مردم داری، صبر و مقاومت آیت الله منتظری در توحید وی است.

وی با بیان اینکه توحید انسان به این معنا است که تمامی اجزا و جوارح وی یک رنگ باشد، افزود: نمونه ملموس این خصوصیت را می‌توان در شخصیت آیت الله منتظری مشاهده کرد. وی نسبت به تمامی مسائلی که وظیفه انسانی یک مسلمان بود ورود می‌کرد. روزی در کلاس درسشان از وضعیت زندگی مردم چچن ابراز نگرانی کرد، زیرا انسان‌ها را به عنوان شاخ و برگ باغ خداوند می‌دانست.

عضو هیئت علمی گروه فلسفه دانشگاه مفید قم تاکید کرد: آیت الله منتظری مستضعف بود، اما ضعیف نبود بلکه ضعیف پنداشته شد. در شامگاه تلخ ۱۳ رجب، آقای منتظری پس از اقامه نماز و قرائت دعای کمیل برای بارش رحمت الهی دست به دعا برداشت. این آرامش آیت الله و مقاومت در برابر تلاطم‌های بیرونی، ناشی از امین بر ذات الهی است. آیت الله منتظری خود را وام دار خدا و در برابر وضعیت مردم مسئول می‌دانست.

ادیب خاطرنشان کرد: مرحوم آیت الله منتظری همه ابعاد دانشگاهی دین را به خوبی می‌شناخت و با قرآن و روایت ائمه مأنوس بود؛ به طور کلی یک اسلام شناس تمام عیار بود. عاملی که در سپهر نورانی وی تأثیر می‌گذاشت، نهج‌البلاغه بود. زندگی منتظری، قرین نهج‌البلاغه بود.

وی ادامه داد: زمانی که با آیت‌الله منتظری مواجه می‌شدیم به رغم فاصله سنی، احساس می‌کردیم وی برادر ما است و در برابرش احساس راحتی می‌کردیم؛ زیرا ایشان با گشاده رویی با مردم برخورد می‌کرد. این ویژگی نعمتی بود که خداوند متعال به آیت‌الله منتظری داده بود.

کد خبر 440562

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.