فوتی های اصفهان بر اثر کرونا افزایش پیدا کرده/دورنمای خوبی نداریم

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با تاکید به اینکه دختر هشت ساله زوج مدافع سلامت بر اثر ابتلا به کرونا ویروس فوت شد، گفت: وضعیت اصفهان قرمز بوده و تعداد موارد ابتلا در حال افزایش بوده و صعودی است.

آرش نجیمی در گفت وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص فوت کودک هشت ساله زوج مدافع سلامت بر اثر کرونا ویروس، اظهار کرد: والدین این کودک از همکاران ما و از اعضای هیئت علمی دانشگاه هستند و در بیمارستان‌های شهر اصفهان فعالیت می‌کنند و ویانا دختر هشت ساله این زوج جان خود را از دست داد؛ از علت فوت این کودک و پرونده پزشکی آن اطلاع دقیقی ندارم، اما این کودک مبتلا به کرونا بوده است.

وی درباره وضعیت معوقه‌های کارکنان دانشگاه علوم پزشکی و بیمارستان خورشید، گفت: مطالبات همکاران در این بیمارستان چند موضوع بود که هفته قبل یک جلسه با آنها برگزار شد و سعی شده به همه این مطالبات پاسخ داده شود.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، تصریح کرد: یکی از این مطالبات فرسودگی و خستگی ناشی از ارائه خدمت به بیماران کرونا بود که خواسته‌ای بحق است و به همین دلیل بیمارستان خورشید را از صف بیمارستان‌های مرجع کرونا خارج کردیم و از یکم شهریور ماه پذیرش بیماران کرونایی را در این مرکز نداریم.

نجیمی افزود: مطالبه دوم در زمینه پاداش‌های کرونا برای کادر درمانی بود که در این جلسه مطرح شد و تاکنون دو بار تخصیص بودجه از طرف وزارتخانه و سازمان برنامه و بودجه داشته‌ایم و این دو بار هم بدون کم و کاستی در اختیار همکاران قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: اگر کمبودی در زمینه ارائه پاداش‌های کرونایی به کادر درمانی وجود دارد به علت تخصیص کم بودجه به دانشگاه علوم پزشکی اصفهان بوده است و اگر تخصیص اعتبار انجام شود در کوتاه‌ترین زمان این پاداش تقدیم همکاران کادر درمانی می‌شود.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، گفت: مورد بعدی مطالبه همکاران در خصوص تعدیل وضعیت و استخدام‌ها بود که دانشگاه هیچ دخالتی در زمینه صدور مجوزها و امکانی برای تبدیل وضعیت ندارد و باید مجوز از طریق سازمان برنامه و بودجه به وزارتخانه و سپس به دانشگاه‌ها ابلاغ شود تا مجوز تبدیل وضعیت را داشته باشیم.

نجیمی ادامه داد: تا زمانی که این امکان فراهم نباشد نمی‌توان این افراد را که اکثر آنها نیروهای شرکتی هستند تبدیل وضعیت کرد. البته قول‌هایی به آنها داده و پیگیری از طرف دانشگاه انجام شده است و باید این مجوز از طرف سازمان برنامه و بودجه اعلام نهایی شود تا بعد بتوانیم اقدام لازم را انجام دهیم.

وی درباره ارزیابی وضعیت قرمز اپیدمی کرونا اصفهان، تاکید کرد: متأسفانه وضعیت قرمز بوده و با این موارد بستری در همین وضعیت قرمز می‌مانیم و موارد ابتلاء در حال افزایش بوده و شیب ابتلا هم صعودی است. همچنین موارد فوتی نسبت به قبل افزایش پیدا کرده است و شهر اصفهان وضعیت وخیم‌تری دارد و متأسفانه با این شرایط دورنمای خوبی نداریم.

کد خبر 440550

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.