محرومیت‌زدایی از حاشیه شهر تنها وظیفه شهرداری نیست

رئیس کمیسیون اجتماعی و محیط زیست شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: مدیریت شهری یکی از دستگاه‌هایی است که باید برای مقابله با حاشیه‌نشینی نقش‌آفرینی کند و شروع خط دوم مترو از یکی از مناطق محروم شهری و ایجاد ارزش افزوده و تغییر نگاه اجتماعی و انسانی به این منطقه نشانگر ایفای شایسته این نقش است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، کوروش محمدی امروز (یکشنبه) در یکصد و سی و هفتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان، با بیان اینکه تصمیم‌گیری دور از واقعیت جامعه، احساسی، هیجانی و غیرواقعی است، اظهار کرد: در ابتدای دوره پنجم شورای شهر، مسائلی به لحاظ اجتماعی، کالبدی و مدیریتی در شهر وجود داشت و همچنان بیماری‌های اجتماعی در این شهر به‌واسطه حاشیه‌نشینی و فقر رقم می‌خورد.

وی با بیان اینکه این معضلات نتیجه نگاه و تفکری است که در سال‌های گذشته به ماندگاری فقر و حاشیه‌نشینی دامن زده و همچنان ادامه دارد، افزود: مدیریت شهری اصفهان ورود ارزشمندی به حوزه اجتماعی داشته و با ایجاد دفاتر تسهیل‌گری در نقاط حاشیه‌نشین اصفهان سعی در رفع بخشی مشکلات در این رابطه داشته است.

رئیس کمیسیون اجتماعی و محیط زیست شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: ایجاد ۲۲۰ شبکه محلی که به دنبال تحقق آن هستیم موجب افزایش میزان مشارکت و دخالت شهروندان در تصمیمات شهری می‌شود و همراهی دستگاه‌های مختلف موجب تبدیل شدن این شبکه‌ها به یک باور اجتماعی خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: شبکه‌های محلی از هدر دادن منابع بیت‌المال و اتخاذ تدابیر غیرموثری که برای مردم محلات در نظر گرفته شده جلوگیری می‌کنند

محمدی ادامه داد: مدیریت شهری یکی از دستگاه‌هایی است که باید برای مقابله با حاشیه‌نشینی نقش‌آفرینی کند و شروع خط دوم مترو از یکی از مناطق محروم شهری و ایجاد ارزش افزوده و تغییر نگاه اجتماعی و انسانی به این منطقه نشانگر ایفای شایسته این نقش است.

وی با تاکید بر لزوم توجه به توسعه عدالت اجتماعی، ادامه داد: در طول سالیان متمادی، همه تمرکز خود را بر مرکز شهر گذاشتیم و اکنون از دردی که به‌خاطر مدیریت گذشته خودمان بوده، گلایه می‌کنیم.

رئیس کمیسیون اجتماعی و محیط زیست شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: همانطور که شهرداری به ساماندهی حاشیه‌نشینی ورود کرده، نظام آموزش عالی نیز باید در این مناطق دانشگاه تأسیس کرده و دستگاه‌های خدمات‌رسان اجتماعی مراکز تفریحی خود را در این مناطق ایجاد کنند.

وی با بیان اینکه صرف سکونت شهروندان در منطقه حاشیه‌ای شهر، به معنای حاشیه نشینی نیست بلکه در حاشیه نگه داشتن خدمات است که مفهوم حاشیه‌نشینی را ایجاد می‌کند، اضافه کرد: مدیریت سیاسی استان، دستگاه‌های مرتبط و آن‌هایی که برای آرمان‌های نظام و این مردم دغدغه دارند باید برای رفع مشکلات ورود کنند.

محمدی اظهار کرد: نیاز است فرماندهی انتظامی در منطقه ۱۴ با ایجاد چند پاسگاه انتظامی امنیت این منطقه را حفظ کند و برای تأمین زمین یا حتی ساخت‌وساز این پاسگاه‌ها اگر نیاز به همراهی شورای شهر بود، اعلام آمادگی می‌کنیم.

وی همچنین با تقدیر از کارگران شهرداری که در روزهای تعطیل و بحران شیوع کرونا، به شهر خدمت‌رسانی کرده و می‌کنند، گفت: باید حقوق و مزایای کارگران به موقع پرداخت شود تا دیگر شاهد گلایه آنان که در برخی شرکت‌ها و سازمان‌های وابسته به شهرداری مشغول هستند، نباشیم.

کد خبر 440530

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.